اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ملایر:

صنعت گردشگری ملایر بیشتر حمایت شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ملایر گفت: صنعت گردشگری ملایر نیاز به حمایت و توجه بیشتری دارد.

صنعت گردشگری ملایر بیشتر حمایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در دیدار با کارکنان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر، اظهار داشت: در آیات و روایات به سفر و گردش سفارش زیادی شده چرا که سفر کردن باعث کسب تجربیات و پخته شدن انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه گردشگری به دو نوع مادی و معنوی تقسیم می‌شود، ادامه داد: گردشگری مادی دیدن اماکن و مراکز دیدنی و سیاحتی اقصی نقاط جهان است اما گردشگری که بعد معنوی دارد به روحیه انسان برمی‌گردد و انسان باید با روح خود در آن سیر کند که آن سفری به سوی خداست که وظیفه همه ما در این گردشگری عبادت و جمع‌آوری توشه برای سفر به آخرت است.

امام جمعه موقت ملایر در ادامه به شعار مقام معظم رهبری در سال جاری اشاره کرد و گفت: ایشان در این شعار همه ملت را به حمایت از تولیدات داخلی و کار ایرانی فراخواندند که یکی از ابعاد این شعار به اداره میراث فرهنگی برمی‌گردد و آن حمایت از صنایع دستی در کشور است.

وی ابراز داشت: مسئولان امر باید ابزار کار و محیط تولید را برای افرادی که در حرفه‌های مختلف صنایع دستی فعالیت دارند فراهم آورند و زمینه‌های صادرات این صنایع برای صدور به سراسر دنیا فراهم شود و همان طور که کشورمان در بعد سیاسی و به تعبیر امام صدور انقلاب اسلامی را داشته است در عرصه اقتصادی و صنایع دستی نیز ایران در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد.

حجت‌الاسلام فاضلیان در ادامه به بازدید مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته از آثار باستانی تخت جمشید اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در این بازدید دو پیام مهم را بیان کردند و آن پیام این بود که زحماتی که مردم آن زمان برای ساخت این آثار کشیده بودند و دیگر این که ظلم‌هایی که توسط شاهان به مردم در آن زمان می‌شد که باید از این پیام درس بگیریم و در حفظ آثار باستانی به جای مانده از گذشتگان بیشتر بکوشیم و اجازه ندهیم این آثار به دست فراموشی سپرده شود.

وی در ادامه به آثار میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر اشاره کرد و افزود: طی سال‌های اخیر از صنایع دستی ملایر حمایت‌های خوبی شده که این حمایت‌ها باید بیشتر و رشته‌های دیگر نیز احیا شود.

امام جمعه موقت ملایر از نبود هتل در شهرستان ملایر گلایه کرد و گفت: شهرستان ملایر به عنوان یک شاهراه اتصال نقاط مختلف کشور است و باید در این زمینه اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: در این زمینه ملایر مورد ظلم واقع شده و یک هتل برای ملایر کفایت نمی‌کند بلکه باید چندین هتل در این شهرستان ساخته شود تا زمینه جذب گردشگر در ملایر بیشتر فراهم شود.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر نیز وظیفه این اداره را حفظ و حراست از میراث فرهنگی شهرستان خواند و افزود: در شهرستان ملایر 296 اثر تاریخی وجود دارد که از این تعداد 157 اثر به ثبت ملی رسیده است.

محمدرضا بشری گفت: مهم‌ترین این آثار ارگ باستانی نوشیجان، موزه لطفعلیان، خانه مصدقی، حمام بلور، بازار بزرگ ملایر، یخدان میرفتاح و... است.

وی از فعالیت 5 هزار و 352 کارگاه صنایع دستی در شهرستان ملایر خبر داد و افزود: این کارگاه‌ها در رشته‌های مبل و منبت، مرواربافی، سبدبافی، قلم‌زنی، سرمه دوزی و... فعال هستند که برای بیش از 16 هزار نفر اشتغالزایی دارند. رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان ملایر رتبه نخست صنایع دستی را در همدان دارد.

وی ادامه داد: در استان همدان نیز 159 رشته صنایع دستی فعال هستند که استان همدان در کشور از نظر صنایع دستی رتبه دوم را داراست.

بشری تصریح کرد: امسال با توجه به شعار رهبری در حمایت از تولید ملی برنامه اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نیز حمایت و نظارت بیشتر بر این صنایع است و در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی نیز صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: نظارت بر مجتمع‌های اقامتی بین راهی نیز از اقدامات اداره میراث فرهنگی و گردشگری است که باید مورد توجه باشد. رئیس میراث فرهنگی و گردشگری ملایر از افتتاح هتل سه ستاره کریم‌خان‌زند ملایر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این هتل جذب گردشگران را در ملایر خواهیم داشت.

وی به برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در ملایر اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه از آثار تاریخی ملایر، دیدار با امام جمعه، تجلیل از فعالان میراث فرهنگی، برگزاری عصر شعر در موزه لطفعلیان، برگزاری مسابقه نقاشی از آثار تاریخی ملایر و مسابقات کورس سوارکاری بهاره در روز جمعه در تپه نوشیجان با حضور مردم و سوارکاران و... از مهمترین برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در ملایر است.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول