اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف شناخت تکنیک‌های شناخت جذب نوری

دومین کارگاه آموزشی پلاسمای دمای پایین در دانشگاه تبریز برگزار شد

خبرگزاری فارس: دومین کارگاه آموزشی اسپکتروسکپی پلاسماهای دمای پایین با شرکت بیش از 45 پژوهشگر به مدت دو روز در دانشکده فیزیک دانشگاه تبریز برگزار شد.

دومین کارگاه آموزشی پلاسمای دمای پایین در دانشگاه تبریز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، علی اشرفی رئیس دانشکده فیزیک دانشگاه تبریز، هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی محققان با روش‌های شناخت خصوصیات محیط پلاسما و همچنین چگونگی تولید پلاسما در اندازه­ میکرون و آشنایی عملی شرکت‌کنندگان با راه‌های پیدا کردن مشخصات پلاسما عنوان کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه پلاسما حالت چهارم ماده است و در حوزه­های انرژی، پزشکی و صنعت همچنین در بخش صنایع نظامی دارای کاربردهای فراوانی است، شناخت خصوصیات این محیط از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است.

اشرفی با بیان اینکه در این کارگاه شرکت‌کنندگان با تکنیک‌های شناخت جذب نوری در پلاسماها آشنا شدند، اظهار کرد: چگونگی پیدا کردن مشخصات پلاسما از قبیل چگالی و دما با استفاده از روش نشر جذبی از دیگر برنامه‌های این کارگاه آموزشی بود.

وی با اشاره به اینکه استفاده عملی از این روش نیز در آزمایشگاه اسپاترینگ دانشکده فیزیک دانشگاه به شرکت‌کنندگان در این کارگاه آموزش داده شد، خاطرنشان کرد: پژوهشگران شرکت‌کننده در این کارگاه با چگونگی تولید تخلیه‌های الکتریکی و پلاسما در حد میکرون و با کاربردهای آن آشنا شدند.

اشرفی افزود: در ادامه کارگاه به شرکت‌کنندگان چگونگی پیدا کردن مشخصات پلاسمای تولید شده (از قبیل چگالی، دما) در پلاسماهای در اندازه میکرون با استفاده از روش نشر نوری همچنین جذب لیزر آموزش داده شد. 

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول