اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

رغبت دانش‌آموزان به تحصیل در هنرستان‌ها بیش از سایر رشته‌هاست

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: رغبت دانش‌آموزان به تحصیل در هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای بیشتر از سایر رشته‌های نظری است.

رغبت دانش‌آموزان به تحصیل در هنرستان‌ها بیش از سایر رشته‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش اظهار داشت: ‌بر اساس سیاست وزارت آموزش و پرورش قرار است در نظام آموزشی جدید و همچنین سند تحول بنیادین جذب دانش‌آموزان به هنرستان‌ها افزایش یابد به طوریکه 50 درصد دانش‌آموزان متوسطه اردبیل به سرعت جذب هنرستان‌ها می‌شوند.

وی تصریح کرد: در سالی که مزین به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است این بستر و شور و علاقه به حضور در هنرستان‌ها و تحصیل در مراکز فنی و حرفه‌ای یک بستر مناسب در تحقق شعار امسال است.

محمودزاده خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش اقدامات مؤثری را در این زمینه نظیر فرهنگسازی در جامعه از طریق معلمان و دانش‌آموزان، عرضه کالاهای داخلی در شرکت‌های تعاونی، خریداری از تولیدات ملی برای تجهیز مدارس و استفاده از این تولیدات در احداث فضاهای آموزشی و پرورشی تلاش می‌کند تا شعار امسال را به عینه تحقق ببخشد.

این مسئول با قدردانی از هنرجویانی که موفق به کسب سه رتبه کشوری در مرحله نهایی علمی و عملی اصفهان شدند، اضافه کرد: امسال نیز با برخورداری از استعدادهای دانش‌آموزان استان و توانمندی معلمان برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام شده و در حوزه علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری و همچنین المپیادها و جشنواره‌ها یک حرکت مؤثر را شاهد هستیم.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: ما در این بخش علاقمندی دانش‌آموزان را به تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای یک فرصت و زمینه مطلوب می‌دانیم و معتقدیم تحصیل در رشته‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای می‌تواند به اشتغال زودهنگام دانش‌آموزان بعد از فارغ‌التحصیل شدن کمک کند.

به گزارش فارس، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با مطلوب ارزیابی کردن تشکیل قطب‌های آموزشی در استان به تعداد 59 قطب ادامه داد: از برنامه‌های آموزش و پرورش برای افزایش قبولی در کنکور، افزایش ظرفیت مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان است که مجوزهای آن اخذ شده است.

محمودزاده در ادامه به دریافت مجوز برای افزایش ظرفیت مدارس دولتی و ایجاد هفت مدرسه جدید در مقطع راهنمایی و ابتدایی اشاره کرد و گفت: فضا و تسهیلات لازم برای مناسب‌سازی این مدارس در نظر گرفته شده است.

در این جلسه رئیس مرکز تربیت معلم علامه طباطبایی اردبیل نیز در سخنانی افزود: رشته‌های تربیت معلم اردبیل با عنوان دانشگاه فرهنگیان به 12 مورد ارتقا یافته است.

سید ناصر اسحاقی تصریح کرد: با توجه به چالش‌ها و مشکلات این دانشگاه با حمایت و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش همچنان سر پا مانده و به احیای آن کمک مؤثری شده است.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه از مهر ماه سال‌جاری برای تربیت و به کارگیری نیرو در آموزش و پرورش دانشجو پذیرش می‌کند و علاقمندان می‌توانند در 12 رشته این دانشگاه تحصیل کنند.

اسحاقی احیای دوباره دانشگاه تربیت معلم اردبیل را به عنوان دانشگاه فرهنگیان قدمی بزرگ در تربیت معلمان و نیروی انسانی برشمرد و اضافه کرد: حلقه‌های بسیج اساتید و دانشجویان این دانشگاه فعال بوده و به تشکیل مستمر جلسه برای آینده کاری خود در حال تدارک برنامه‌های مدون و منسجم هستند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول