اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از توابع بخش بمانی سیریک:

بهره‌برداری از مدرسه 3 کلاسه روستای دودر

خبرگزاری فارس: مدرسه سه کلاسه روستای دودر از توابع بخش بمانی سیریک با حضور مسئولان و مقامات محلی به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از مدرسه 3 کلاسه روستای دودر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان عصر یک‌شنبه در مراسم افتتاح این مدرسه گفت: با توجه به کمبود فضاهای آموزشی در شهرستان سیریک و بنا به پیشنهاد شورای آموزش و پرورش برای مشارکت فرهنگیان در طرح مدرسه‌سازی و ترویج فرهنگ ایثار در کاری خداپسندانه در قالب طرح مهر معلم بصورت داوطلبانه حدود 190 نفر از فرهنگیان شهرستان با پرداخت مبلغ 50 تا 500 هزار تومان در این امر خبر شرکت کردند.

احمد آخوندی افزود: این واحد آموزشی با زیربنای 200 مترمربع شامل سه کلاس درس، دفتر مدیر مدرسه، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی و سرایداری در زمینی به مساحت 2 هزار مترمربع برای 55 دانش‌آموز با اعتبار 2 میلیارد و 300 میلیون ریال در مدت کم‌تر از یک سال ساخته شده است.

وی بیان کرد: شهرستان سیریک دارای 11 هزار دانش‌آموز، 640 فرهنگی، 140 مدرسه، 380 کلاس درس به فضای آموزشی دیگری برای شهرستان نیازمند است که امیدواریم با مساعدت خیّرین و اعتبارات بخش‌های مختلف شاهد رفع کامل مشکلات فیزیکی در بخش مدرسه‌سازی باشیم.

جانشین فرماندار سیریک نیز در این مراسم گفت: باید فرهنگ خداپسندانه مدرسه‌سازی در جامعه ترویج داده شود تا همگان به اندازه توان خود در این امر مقدس مشارکت داشته باشند.

آخوندی ادامه داد: علم و علم‌آموزی از دیدگاه مکتب اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و هر چیزی که با علم ارتباط پیدا می‌کند دارای ارزش فراوان دنیوی و اخروی برای انسانیت است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سیریک نیز گفت: در 10 ساله اخیر در شهرستان سیریک 60 واحد آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی ساخته شده است که در صورت احداث 45 واحد آموزشی جدید در این شهرستان، مشکلات فضاهای آموزشی برطرف خواهد شد.

خداداد قلندری خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکلات مدارس شهرستان در حال حاضر را کمبود فضاهای آموزشی، عدم وجود رایانه کافی در مدارس، چاپگر، میز و نیمکت و صندلی معلم عنوان کرد.

روستاهای دودر با 55 دانش‌آموز در 40 کیلومتری شمال شهر سیریک و 12 کیلومتری شرق بندر کوهستک مرکز بخش بمانی قرار دارد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول