اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت خیرین و گروه‌های نیکوکاری

143مین مدرسه در قالب طرح برکت در اردبیل افتتاح شد

خبرگزاری فارس: در قالب طرح برکت یکصد و چهل و سومین مدرسه در روستای قره‌آغاج انگوت شهرستان گرمی افتتاح شد.

143مین  مدرسه در قالب طرح برکت در اردبیل افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز به همت جمعی از مسئولان و اهالی منطقه برگزار شد، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: این مدرسه به همت مؤسسه برکت زیرمجموعه حساب 100 امام (ره) و تلاش و همکاری خیرین در این روستای دورافتاده و محروم احداث شده و در اختیار دانش‌آموزان و اهالی منطقه قرار گرفته است.

یاور وحدتی‌پور تصریح کرد: به پاسداشت یاد و خاطره مرحوم علیپور بزرگ خیر مدرسه‌ساز کشور این مدرسه به نام این شخصیت وارسته نامگذاری شده تا از سال تحصیلی آینده دانش‌آموزان بتوانند از این فضای آموزشی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در قالب طرح برکت هزار کلاس درس در سطح کشور در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: تا آخر امسال 257 کلاس درس در قالب 102 مدرسه تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول سهم استان اردبیل را از این تعداد مدرسه چهار واحد آموزشی اعلام کرد و افزود: دو واحد از این مجموعه افتتاح شده و دو واحد آموزشی نیز تا آخر امسال تجهیز و تکمیل می‌شود.

وحدتی‌پور خاطرنشان کرد: در این مدرسه 51 دانش‌آموز در پنج پایه تحصیلی، تحصیل می‌کنند و از تحصیل در مدرسه فرسوده و قدیمی خلاصی یافته‌اند.

به گزارش فارس، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل اضافه کرد: 32 پروژه مدرسه‌سازی در قالب 195 کلاس درس در استان اردبیل در حال احداث است به طوریکه از بدو تأسیس در استان به همت خیرین یک‌هزار و 355 کلاس درس با سرمایه‌گذاری 150 میلیارد تومان به همت خیرین مدرسه‌ساز در این استان احداث شده است.

وی در ادامه سخنان خود به مقدس بودن امر مدرسه‌سازی اشاره کرد و بیان داشت: معتقدیم که مدرسه‌سازی یکی از با فضیلت‌ترین و تأثیرگذارترین حرکت خیراندیشانه است که به کمک نیکوکاران جامعه و گروه‌های مختلف در حال انجام است.

وحدتی‌پور با یادآوری این‌که در هر 25 روز یک فرد خیر به جمع خیرین مدرسه‌ساز استان اضافه می‌شود، گفت: ما در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مصمم هستیم و هیچ مدرسه‌ای را نیز بدون تکمیل محوطه، آسفالت و فضاهای مورد نیاز افتتاح نمی‌کنیم.

این مسئول به اقدام خوب بنیاد برکت وابسته به دفتر مقام معظم رهبری در تکمیل و احداث واحدهای آموزشی اشاره کرد و افزود: اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس در بحث هوشمندسازی مدارس نیز در سال تحصیلی جاری موفقیت مطلوبی را به دست آورده و از این لحاظ بین استان‌های شمال‌غرب کشور پیشرو است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول