اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

فرهنگ مدرسه‌سازی باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: در نظام الهی و انقلابی، فرهنگ مدرسه‌سازی باید در جامعه نهادینه شده و به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

فرهنگ مدرسه‌سازی باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت ظهر امروز در چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان گلستان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد اظهار داشت: انجمن خیرین مدرسه‌ساز یک نهاد غیردولتی است که با هدف ساختن مدارس جدید، بهسازی، ترمیم و بازسازی مدارس جدید در کشور ایجاد شده است.

وی از خیرین به عنوان بازوی مردمی سازمان نوسازی مدارس نام برد و بیان داشت: این نهاد توانسته توفیقات زیادی را در سطح کشور به همت خیرین نیکوکار رقم بزند.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه فرهنگ مدرسه‌سازی به سمت یک فرهنگ عمومی در حال پیشرفت است تاکید کرد: رسانه‎ها، نظام آموزشی کشور، خانواده و جامعه در ایفای این نقش مهم می‎توانند بسیار مثمرثمر باشند.

قناعت تصریح کرد: مشارکت در توسعه، ساخت، تجهیز و نوسازی مدارس یک وظیفه دینی، ملی و انقلابی هر شهروند است که خیرین توانستند به شایستگی این نقش را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه فضای کشور در حال توسعه و پیشرفت است خاطر نشان کرد: با وجود توطئه‎های دشمنان که می‎خواهند کشور ایران را ناکارآمد نشان دهند می‎بینیم که آمار و ارقام‎ها در سطح کشور نشان‌دهنده حرکت توفنده و توسعه‎ای است.

استاندار گلستان به آماری که توسط مؤسسات بین‎المللی غرب در خصوص پیشرفت ایران ارائه شده بود اشاره کرد و یادآور شد: ایران اسلامی در سال 1390 توانسته در بعضی از شاخصه‎ها به پیشرفت‎های خوبی برسد به طوری که در شاخص تولید علم در سال 1390 توانست رتبه اول منطقه را کسب کند.

قناعت اضافه کرد: در سال 1390 کشور ایران توانست در رشته‎های مختلف علمی رتبه 17 جهانی را رقم بزند که این حرکت شتابنده ایران در تمامی زمینه‎ها در اعترافات مجامع علمی غربی بیان شده که این موضوع نشان‌دهنده فضای مطلوب کشور است.

وی اظهار داشت: به لطف الهی ایران اسلامی توانسته در برخی رشته‎های علمی 14 سال زودتر از برنامه چشم‎انداز برسد که این نشان‌دهنده حرکت رو به جلوست و رسالت خیرین را سنگین‎تر از گذشته می‎کند.

این جشنواره با حضور حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، ممبینی رئیس گروه فناوران اطلاعات و نماینده سازمان نوسازی مدارس کشور، صالحی مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، استاندار گلستان، نماینده ولی فقیه در استان، فرمانداران شهرستان‎های استان گلستان، مدیرکل نوسازی مدارس گلستان، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان استانی در گرگان برگزار شد.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول