اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شیراز صورت می‌گیرد

تجلیل از 110 پرستار نمونه فارس

خبرگزاری فارس: آیین بزرگداشت روز پرستار و ماما با تجلیل از ۱۱۰ پرستار و مامای نمونه استانی در فارس برگزار می‌شود.

تجلیل از 110 پرستار نمونه فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیر خدمات پرستاری و مامایی استان فارس بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در این آیین که 20 اردیبهشت ماه جاری در سالن‌های سینا و صدرا برگزار می‌شود، از خدمات پرستاران و ماماهای فعال در این استان قدردانی می‌‌شود.

محبوبه ظریف‌کار‌فرد افزود: افراد منتخب از شاخه‌های مختلف درمان، بهداشت، آموزش و اورژانس 115 انتخاب شده‌اند که با حضور رئیس و معاون درمان این دانشگاه از زحمات آن‌ها تجلیل می‌شود.

وی همچنین ابراز داشت: علاوه بر این پنج نفر از کادر پرستاری و سه نفر از کادر مامایی فارس به عنوان نمونه کشوری معرفی شدند که در آیین ویژه‌ای لوح تقدیر خود را از وزیر بهداشت دریافت کردند.

ظریف کار فرد بیان کرد: پرستاران و ماماها وارستگانی هستند که خلعت زیبای خدمت به بندگان را به تن دارند، بنابراین امیدواریم با کمک خداوند متعال بتوانیم در سال جاری در راستای رضایتمندی بیشتر این فعالان در امور رفاهی و معیشتی قدم‌های مؤثرتری را برداریم.

وی گفت: امیدواریم با استاندارد کردن نسبت نیروی انسانی در واحدها، شاهد تلاش و جدیت بیشتر و در نتیجه ارتقای رضایتمندی بیماران و مراجعان باشیم.

در ادامه کارشناس برنامه ابتکارات جامعه محور معاونت بهداشتی این دانشگاه نیز به خبرنگاران گفت: نخستین کارگروه مشورتی برنامه ابتکارات جامعه محور (CBI) در سال 1391 با شرکت اعضای این کارگروه و با حضور معاون مرکز سلامت محیط و کار و دو نفر از نمایندگان تیم حمایت فنی کشوری از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در دو روز در شهر شیراز برگزار شد.

مرجان مشتاقی مقدم افزود: با توجه به شعار روز جهانی بهداشت در سال 2010 میلادی (1389) با عنوان «شهرنشینی و سلامت»، جمهوری اسلامی ایران با بیش از 70 شهر بالاترین آمار ثبت شهرهای سالم در شبکه‌ جهانی شهرهای سالم دنیا در بین کشورهای عضو منطقه مدیترانه‌ شرقی را از آن خود کرد.

وی بیان داشت: به دنبال این موفقیت برنامه‌ ابتکارات جامعه‌محور با موضوع شهر سالم روستای سالم، شکل جدیدی به خود گرفت، بنابراین به منظور تقویت دبیرخانه‌ کشوری ابتکارات جامعه محور (CBI) در مرکز سلامت محیط و کار، با شرکت کارشناسان خبره‌ای از مناطق مجری برنامه در دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز، کردستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، مازندران، شهید بهشتی و شاهرود این کارگروه تشکیل شد.

مشتاقی‌مقدم بیان داشت: در این کارگروه مشورتی این کارشناسان با حمایت از کارشناسان دبیرخانه‌ کشوری، با بررسی نقاط قوت و ضعف برنامه سعی در بومی کردن راهکارهای پیشنهادی سازمان جهانی بهداشت دارند تا به استناد فعالیت‌های اسلامی ایرانی با محوریت انسان سالم و با توجه به نیازهای اساسی توسعه بتوان به توسعه پایدار دست یافت. 

به گزارش فارس، این برنامه حدود شش سال است که در این دانشگاه به مورد اجرا در آمده و موفقیت‌های چشم‌گیری به همراه داشته است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول