اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت گرفت

110 پرستار و مامای نمونه فارس تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: از 110 پرستار و مامای استان فارس در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

110 پرستار و مامای نمونه فارس تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بعد از ظهر امروز در آیین گرامی‌داشت روز پرستار و ماما ضمن تبریک این روز به پرستاران و ماماها اظهار داشت: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بر عهده پرستاران و ماما است و امیدواریم همان‌گونه که در امر خدمت به بندگان خدا روپوش سفید به تن کرده‌اند در آخرت و در محضر خدای متعال نیز روسفید شوند.

افشین امینی افزود: در سال گذشته در حوزه پرستاری فعالیت‌های مختلف در دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده و موفقیت‌های چشم‌گیری نیز حاصل شده است.

وی بیان داشت: با توجه به فعالیت‌های مسئولان و به ویژه همکاران پرستار و ماما بیمارستان شوشتری شیراز به عنوان بیمارستان دوستدار کودک در کشور شناخته شد و همچنین بیمارستان مرودشت عنوان بیمارستان دوستدار ایمنی را کسب کرد و برای استفاده از تجربیات اندوخته شده در این بیمارستان از نقاط مختلف کشور برای آموزش به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

امینی در زمینه سایر فعالیت‌های انجام شده ابراز داشت: در سال گذشته ساماندهی اورژانس بیمارستان نمازی به لحاظ فیزیکی و سطح‌بندی انجام شده که این امر با همکاری تنگاتنگ گروه پرستاری و پزشکان محقق شده است و تغییر عمده‌ای را در ارائه خدمات شاهد هستیم.

وی افزود: راه‌اندازی بخش نظارت بر عملکرد اورژانس‌های بیمارستان‌ها (MCMC)، راه‌اندازی واحد نظارت بر اتاق‌های عمل به منظور نزدیک‌تر شدن به وضعیت استاندارد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی CPCR و همچنین برگزاری چهار دوره طرح جهاد سلامت در راستای خدمات‌رسانی به مردم محروم این استان از جمله فعالیت‌هایی بوده که با همکاری نزدیک و موثر پرستاران و ماماها در استان فارس انجام شده است.

امینی در زمینه چالش‌های پیش‌رو در زمینه حرفه پرستاری در فارس نیز گفت: چالش عمده‌ای که در این استان با آن مواجه هستیم کمبود نیروی ماما و پرستار و به ویژه پرستار مرد است که امیدواریم با تصمیم‌گیری‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی این کمبود جبران شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از چالش‌های پیش‌رو همگام شدن آموزش نیروهای پرستاری و مامایی با نیازهای درمانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

به گزارش فارس، در مراسم بزرگداشت روز پرستار و ماما از زحمات 110 نفر از پرستاران و ماماهای نمونه استانی از شاخه‌های مختلف درمان، بهداشت، آموزش و اورژانس و همچنین پنج نفر از کادر پرستاری و سه نفر از کادر مامایی که به عنوان نمونه کشوری معرفی شده بودند با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون درمان این دانشگاه و جمعی از مسئولان دانشگاه با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول