اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر خدمات پرستاری، مامایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

کمبود نیروی انسانی مهمترین مشکل پرستاری است

خبرگزاری فارس: مدیر خدمات پرستاری، مامایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مشکلات بسیاری در حوزه پرستاری، مامایی وجود دارد، که مهم‌ترین آن کمبود نیروی انسانی است.

کمبود نیروی انسانی مهمترین مشکل پرستاری است

محبوبه ظریف‌کارفرد امروز در حاشیه مراسم جشن بزرگداشت جایگاه پرستار و ماما در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: پرستاری جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است و باعث فرسودگی جسمی و روحی در پرستاران می‌شود، به همین دلیل تقاضای بازنشستگی پیش از موعد در این شغل افزایش یافته که تاکنون شرایط مالی و نیروی انسانی آن مهیا نشده است.

وی افزود: اگر ما نتوانیم سریع‌تر مشکلات پیش‌رو در این عرصه را برطرف کنیم، به یقین با مشکلات بیشتری مواجه می‌شویم چرا که بهره‌وری و راندمان کار پرستاران کاهش می‌یابد.

مدیر خدمات پرستاری، مامایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در حال حاضر هفت هزار نفر کادر پرستاری و مامایی در استان فارس وجود دارد، که در این مراسم از 110 پرستار و مامای نمونه تجلیل می‌شود.

در ادامه محبوبه نگهبان رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری شهرستان شیراز در مورد دلیل اصلی تاخیر در برگزاری جشن بزرگداشت مقام پرستار گفت: روز پرستار سال جاری همزمان بود با ایام نوروز و بعد از آن با ایام فاطمیه مواجه شدیم در نتیجه در سازمان نظام پرستاری تصمیم گرفته شد که این مراسم در روز ماما و هفته بزرگداشت مقام زن برگزار شود.

وی بیان داشت: هدف از برگزاری این مراسم قدردانی از زحمات پرستاران است.

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری شهرستان شیراز تصریح کرد: در این مراسم مسئولان مرتبط با حوزه پرستاری و مامایی حضور دارند که پرستاران و ماماها به‌ صورت چهره به چهره مشکلات خود را با مسئولان خود درمیان گذاشته و پاسخ می‌گیرند.

نگهبان خاطرنشان کرد: انتظار ما از مسئولان در راستای افزایش کیفیت خدمات پرستاری، این است که پرستاران را همراهی، تشریفات اداری آنان را تسهیل و قانون خدمات پرستاری را در تمام مکان‌ها اجرا کنند.

وی اضافه کرد: اگر مسئولان شرایط استخدام پرستار و افزایش نیروی انسانی را فراهم کنند، بزرگترین عامل کم‌شدن خدمات‌رسانی پرستاران برطرف شده و توان آنان برای ارائه خدمت به هم‌نوعان خود افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول