اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

بالاترین خدمت به مردم حفظ نظام است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: خدمت به مردم حکم عبادت را دارد و امروز بالاترین خدمت حفظ نظام است.

بالاترین خدمت به مردم حفظ نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از نیروهای مسلح با اشاره به فضیلت خدمت به مردم اظهار داشت: بالاترین خدمتی که امروز می‌توان به این کشور انجام داد، حفظ نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: برقراری امنیت در مرزهای کشور، ایجاد عدالت و حفظ سنگرهای اسلام از خدماتی است که به نزدیک شدن به آرمان‌های یک جامعه اسلامی کمک می‌کند.

این مرجع تقلید افزود: انقلاب اسلامی سبب شده تا مستضعفان جهان به خودباوری رسیده و دریابند که توانایی مقابله با ظلم و ستم مستکبران را دارند.

وی خاطر نشان کرد: با گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در جهان هر روز مستکبران نیروی خود را در تقابل با بشریت از دست داده و مستضعفان هر روز قوی‌تر می‌شوند.

آیت‌الله نوری‌همدانی ابراز داشت: کسانی که به امنیت و پایداری این نظام خدمت می‌کنند در واقع به این پیشروی مستضعفان برای احقاق حق خود در جهان کمک کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هدف این نظام، هدفی الهی است اضافه کرد: این نظام مردم را در سراسر جهان بیدار ساخته و سرنوشت آینده جهان را رقم خواهد زد.

این مرجع تقلید ادامه داد: ما نظام اسلامی را مقدمه برپایی نظام عدل جهانی و ظهور امام زمان(عج) می‌دانیم و با این فکر در راه اعتلای جایگاه انقلاب اسلامی می‌کوشیم.

وی با اشاره به سلطه استکبار بر کشورهای اسلامی در طول سالیان دراز ابراز کرد: مسلمانان دنیا از این اوضاع به تنگ آمده و احساس می‌کنند زمان آن رسیده تا استقلال و عزت خود را به دست بیاورند.

آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد: الگوی موفق انقلاب اسلامی به مسلمانان آموزش داده که باید مسیر خود را از دولت‌های سر سپرده جدا کنند و راه آزادی را در پیش بگیرند.

وی بزرگ‌ترین محرک ملت‌های مسلمان برای قیام علیه دولت‌هایشان را تحقیری که این ملت‌ها به واسطه سلطه مستکبران بر کشورهایشان متحمل شده بودند، دانست.

شهدا به تمام بشریت خدمت کرده‌اند

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ارزش جهاد در راه خدا خاطر نشان کرد: روز قیامت بهترین جایگاه و نعمت‌ها نصیب کسانی می‌شود که در راه خدا شهید شده‌اند.

وی گفت: ارزش شهادت در نزد خداوند و ثواب عظیمی که این امر دارد به این دلیل است که این شهدا با جانفشانی خود به بشریت خدمت کرده‌اند و راهی گشوده‌اند که مردم با قدم برداشتن در آن راه می‌توانند خود را از سیطره ظالمان نجات دهند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه شهادت آرزوی همه ما است افزود: در شهادت چنان رستگاری بزرگی نهفته است که هر کس ذره‌ای از آن اطلاع داشته باشد، تمام عمر در آرزوی آن خواهد ماند.

وی خاطر نشان کرد: اگر امروز در کشور ما رفاه، امنیت و راه برای ترقی و پیشرفت وجود دارد، به دلیل جانفشانی‌های شهدا است.

این مرجع تقلید با اشاره به آیاتی از قرآن که انسان را به تفکر در جهان و تفکر درباره خود دعوت می‌کند ادامه داد: انسان باید کتاب سرگذشت خود را ورق بزند و تأمل کند که از چه آفریده شده و چه سرنوشتی خواهد داشت.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول