اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام سعیدی:

استقامت در راه ولایت ویژگی بارز شهید سعیدی بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم استقامت و ذوب شدن در راه ولایت را از مهم‌ترین ویژگی‌های آیت‌الله سعیدی دانست.

استقامت در راه ولایت ویژگی بارز شهید سعیدی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار با اعضای ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهید آیت‌الله سعیدی گفت: مجلسی که برای این شهید بزرگوار برگزار می‌شود باید پیام شهید را به ‌دنبال داشته باشد که آن پیام، استقامت و ذوب شدن در راه ولایت و ولی امر مسلمین است.

وی افزود: مراسم‌هایی که پس از انقلاب برای ایشان برگزار شده پیام اخلاص و کار را فقط برای خدا انجام دادن و ذوب شدن در ولایت و حرکت در مسیر ولایت را منتقل می‌سازد.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) با تاکید بر سادگی، بی‌پیرایگی و عدم اسراف در مراسم بزرگداشت شهید سعیدی افزود: سادگی و اخلاص زیبنده مجلسی است که به ‌نام شهید آیت‌الله سعیدی برگزار می‌شود.

فرزند آیت‌الله سعیدی اضافه کرد: آیت‌الله سعیدی کسی بود که فقط برای خدا کار می‌کرد و همواره در راستای رضایت حضرت حق گام برمی‌داشت و این را ما در عمل ایشان به خوبی مشاهده می‌کردیم.

وی بیان داشت: ایشان در سخت‌ترین شرایط داوطلبانه به تبلیغ دین می‌پرداخت و احکام اسلام را برای مردم نقاط دور و نزدیک بیان می‌کرد و در این راستا هیچ‌گونه چشمداشت مادی نداشت. 

سعیدی ادامه داد: ایشان علاقه خاصی به تبلیغ داشت و زمانی که درس حوزه را می‌خواند در کنار درس به تبلیغ می‌پرداخت و همواره خود را با هر وسیله‌ای به روستاهای اطراف تهران، اقصی نقاط کشور و خارج از کشور می‌رساند و اسلام را در بین مردم ترویج می‌داد و مسایل سیاسی را نیز دنبال می‌کرد.

امام جمعه قم افزود: گاه ایشان در مخارج مسجد امام موسی‌ابن‌جعفر (ع) می‌ماند و روزه و نماز استیجاری قبول می‌کرد تا بتواند خرج مسجد را تامین کند.

وی اضافه کرد: ایشان حتی در وصیتی که برای خانواده داشت نیز به تبلیغ اشاره کرده و می‌خواهند که فرزندانشان طلبگی را دنبال کنند تا اگر شاه یک نفر را به شهادت رساند دیگران راه ایشان را ادامه دهند.

سعیدی افزود: ایشان در بخشی از وصیت‌نامه‌ خود آورده‌اند اگر کسی خواست فاتحه‌ای برای من قرائت کند، به‌جای فاتحه، یک مسئله شرعی را بیاموزد و به آن عمل کند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول