اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

تاکید 90 درصد شهدا اطاعت‌پذیری از ولایت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خورموج گفت: بیش از 90 وصیت نامه شهدا تاکید بر همراهی با امام(ره) و اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه است.

تاکید 90 درصد شهدا اطاعت‌پذیری از ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی با اشاره به سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: فتح خرمشهر در تاریخ بی‌نظیر است چون صدام و دیگر کشورهای بیگانه نسبت به آزادسازی خرمشهر توسط جوانان ایرانی را باور نداشتند.

وی افزود: شهدا از همه چیز خود گذشتند تا این انقلاب پایدار بماند و امروز ما آحاد جامعه وظیفه سنگینی بر عهده داریم و آن حفاظت و پاسداری از خون شهدا است.

مصلح خاطر نشان کرد: بیش از 90 درصد وصیت نامه شهدا تاکید بر همراهی با امام(ره) و اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتی تصریح کرد: تنها راه نجات بشریت صبر، استقامت و حرکت کردن حول محور ولایت فقیه است.

امام جمعه خورموج در ادامه عنوان کرد: فرهنگ اسلامی زیربنای همه ارزش‌هاست و باید کارهای فرهنگی در این زمینه در سطح جامعه نهادینه شود.

وی با تاکید بر فرهنگ‌ سازی در مراسم عزاداری در مساجد و حسینیه‌ها، اضافه کرد: رسم‌هایی به وجود آمده است که در مساجد با هزینه‌های گزاف مراسم‌های خود را برگزار می‌کنند، به طوری که اگر فردی پولی نداشت باید وامی تهیه تا مراسم عزاداری خود را برگزار کند.

مصلح با اشاره به وظایف شورای فرهنگ عمومی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین وظایف شورای فرهنگ عمومی این است که نسبت به مسائل فرهنگی در اجتماع تلاش‌های بیشتری انجام دهد تا جامعه دچار چالش‌های اجتماعی نشود.

وی اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران چند سالی است که رویکرد اقتصادی دارد و می‌خواهد که کشور به خود کفایی و دانش بومی دست یابد و الگوی سایر کشورها شود.

امام جمعه خورموج بیان کرد: خرج‌های اضافی در مساجد و حسینیه‌ها که از مصادیق بارز اسراف است باید کمتر شده و بیشتر به محتوای برنامه‌ها توجه شود.

مصلح افزود: باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی نهادینه شود، زیرا این دو فریضه الهی از مهم‌ترین رسالت پیامبران و ائمه معصومین(ع) است.

وی اظهار کرد: باید جوانان را به ازدواج تشویق کنیم، زیرا یکی از سنت‌های پیامبر اسلام(ص) و امامان معصوم(ع) ازدواج است.

مصلح در پایان خواستار ساماندهی قبرستان خورموج توسط شهرداری شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول