اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام کرد

اختصاص تسهیلاتی بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان به مسکن مهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: حدود 3 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات در بخش مسکن مهر به شهروندان استان اصفهان تخصیص پیدا کرده که بخشی از آن پرداخت و قسمتی از آن با توجه به روند اجرایی ساخت مسکن در حال پرداخت است.

اختصاص تسهیلاتی بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان به مسکن مهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان http://www.esfahanmaskan.gov.ir

محمود محمودزاده با اشاره به پروژه‌های شاخص مهر ماندگار اظهار داشت: در سال گذشته در بخش مسکن بیش از 170 هزار واحد مسکن مهر شهری و روستایی در حال ساخت داشته‌ایم که این رقم در سال جاری به 200 هزار واحد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته با توجه به پی‌گیری‌ها و حمایت‌های مسئولان استان 42 هزار و 500 واحد آن افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و مابقی آن در سال جاری تحویل متقاضیان می‌شود.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اصفهان بیشترین آمار ساخت مسکن مهر کشور را در استان اصفهان عنوان کرد و بیان داشت: علاوه بر ساخت مسکن مهر در بخش ساختمان‌های دولتی چندین بیمارستان از جمله بیمارستان دولت‌آباد، بیمارستان 10 تخت‌خوابی شهرستان دهاقان توسط این اداره‌کل در حال ساخت است که در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به تسهیلات اختصاص یافته مسکن مهر به متقاضیان تصریح کرد: حدود 3 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات در بخش مسکن مهر به شهروندان استان اصفهان تخصیص پیدا کرده که بخشی از آن پرداخت و قسمتی از آن با توجه به روند اجرایی ساخت مسکن در حال پرداخت است.

محمودزاده افزود: حجم ریالی در گردش پروژه‌های مسکن مهر در بخش خود مالک و تعاونی‌ها بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به پروژه‌های مهم حوزه راه در استان اصفهان گفت: در بخش راه سه پروژه آزادراه کنارگذر شرق، کنارگذر غرب و قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران از مهم‌ترین پروژه‌های در حال ساخت است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اصفهان در زمینه روند اجرایی این پروژه‌ها اضافه کرد: آزاد‌راه کنارگذر غرب به طول 94 کیلومتر است که حدود 80 کیلومتر آن مورد بهره‌برداری و زیر بار ترافیک است و بقیه آن تا پایان سال جاری به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به وضعیت آزادراه کنارگذر شرق ادامه داد: این آزادراه به طول 95 کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی 42 درصد در حال ساخت است که با توجه به اهمیت و نقش ویژه این آزادراه در کاهش زمان سفر از شمال به جنوب کشور قرار است فاز یک آن از جاده فرودگاه تا جاده نطنز تا پایان سال جاری و فاز دوم از جاده فرودگاه تا جاده نائین تا پایان خردادماه سال 92 مورد بهر‌ه‌برداری قرار گیرد.

محمودزاده از پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران به عنوان یکی از پروژه‌های مهم کشور یاد کرد و گفت: این پروژه که برای نخستین بار در کشور به صورت تندرو و با سرعت 350 کیلومتر در ساعت در حال ساخت است که در دو قطعه میان اصفهان و قم در حال اجرا است.

وی ادامه داد: 150 کیلومتر این پروژه در حوزه استان اصفهان و 90 کیلومتر آن در حوزه استان قم قرار دارد که در حوزه استان اصفهان با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و تا پایان سال جاری زیرسازی آن به اتمام و آماده ریل‌گذاری است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه وضعیت راه‌های استان اصفهان از مطلوبیت خوبی برخوردار است اظهار داشت: در حوزه راه‌های روستایی تمامی راه‌های روستایی بالای 20 خانوار از راه آسفالته برخوردارند و تمامی شهرستان‌های استان اصفهان در حال تبدیل به راه چهار خطه هستند.

وی هدف از این اقدامات را در راستای افزایش ایمنی و تردد روان و دسترسی سریع و اتصال به مرکز استان ذکر کرد و ادامه داد: با توجه به شعار سال جاری و بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تمامی پروژه‌های بخش مسکن و راه در استان اصفهان به پیمانکاران بومی واگذار گردیده که به واسطه مسکن مهر تاکنون بیش از 510 هزار شغل در استان اصفهان ایجاد شده است.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول