اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله قربانی:

زکات برنج واجب است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان برنج و چای را دو محصول عمده این استان عنوان کرد و گفت: زکات برنج واجب است.

زکات برنج واجب است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در همایش زکات گیلان اظهار کرد: اسلام برای پر کردن شکاف بین فقیر و غنی که همواره دنیای بشریت دچار آن است، راهکارهایی را ارائه کرده است.

وی ادامه داد: بعضی از افراد راهکار پر کردن شکاف فقیر و غنی را در پدید آوردن مکتب کمونیست می‌دانستند که تمام امور در دست دولت باشد و فقرا به وسیله دولت حمایت شوند و این روش نشان داده که پاسخگوی نیاز جامعه نیست و جهان کمونیست پس از 70 سال شکست خورد.

قربانی با بیان اینکه بعضی از افراد آزادی سرمایه‌داری را مجاز می‌شمارند، تصریح کرد: آزادی در سرمایه‌داری افرادی را به مراتبی رسانده و عده‌ای را خاک‌نشین و کارتن‌خواب کرده است.

امام جمعه رشت به موج عظیم ضد سرمایه‌داری وال‌استریت در آمریکا و غرب اشاره کرد و گفت: جنبش وال‌استریت در حال از بین بردن بنیان سرمایه‌داری است.

وی مالکیت شخصی را جزو فطرت انسان دانست و خاطرنشان کرد: اگر تمام امور در اختیار دولت باشد رقابت به وجود نمی‌آید و پیشرفت در جامعه حاصل نمی‌شود.

قربانی اخلاق و قانون را دو راهکار اسلام برای رسیدگی به امور نیازمندان در جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: انفاق، صدقه، وقف و احسان از راه‌های اخلاقی اسلام است که مردم را برای کمک به نیازمندان تشویق می‌کند.

نماینده نخست مردم گیلان در خبرگان رهبری با اشاره رعایت پیامبر (ص)، امامان (ع) و مومنان به روش‌های اخلاقی اسلام، یادآور شد: حکومت اسلامی خمس و زکات را جمع‌آوری می‌کند و در اختیار نیازمندان قرار می‌دهد.

وی بیت‌المال را برای فقرا دانست و اذعان کرد: اسلام تن‌پروری را برای کسی جایز نمی‌داند.

قربانی با تاکید براینکه اسلام برای از بین بردن اختلاف طبقاتی آمده است، بیان داشت: اسلام از راه‌های مختلف این شکاف را پر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان زکات را زیر نظر حکومت اسلامی عنوان کرد و افزود: ائمه جماعت با اجازه حکومت اسلامی می‌توانند زکات را جمع‌آوری کرده و آن را بین نیازمندان توزیع کنند.

وی برنج و چای را از محصولات عمده گیلان نامید و تصریح کرد: زکات برای برنج واجب است.

قربانی با بیان اینکه مردم با آگاهی نسبت به پرداخت زکات برنج همکاری می‌کنند، اظهار کرد: دولت با توجه به اعمال تحریم‌ها از طرف دشمنان خدمات بسیاری در کشور انجام داده است.

امام جمعه رشت به ساخت بیش از یک میلیون مسکن مهر در کشور اشاره کرد و بیان داشت: احمدی‌نژاد با سفر به شهرهای مختلف به درخواست‌های مردم توجه می‌کند.

وی با اشاره به جمع‌آوری 100 میلیارد تومان زکات در سال گذشته در کشور، ابراز کرد: اگر این موج همگانی شود بسیاری از نیازمندی‌های جامعه برطرف می‌شود.

قربانی روحانیون را خدمت‌گزاران بدون مزد جامعه توصیف کرد و گفت: فقرا و نیازمندان به مساجد می‌روند و به روحانیون مراجعه می‌کنند.

نماینده نخست مردم گیلان در خبرگان رهبری گرایش مردم به مساجد، انقلاب و مقام معظم رهبری را فوق‌العاده خواند و اذعان کرد: اگر زکات با نظر دولت متوجه مساجد شود، روحانیون می‌توانند نیاز محرومان را برطرف کنند و مساجد پر رونق می‌شود.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول