اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت حوزه هنری

مستند هفت گنبد در کهگیلویه و بویراحمد ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: مستندساز مطرح کهگیلویه و بویراحمدی از ساخت مستند هفت گنبد با موضوع بافت قدیم دهدشت در این استان به همت حوزه هنری خبر داد.

مستند هفت گنبد در کهگیلویه و بویراحمد ساخته می‌شود

سیدمحمد سلیمی‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با اعلام خبر ساخت مستند هفت گنبد در بافت قدیم دهدشت اظهار داشت: 30 درصد از تصویربرداری کار در محل شهر قدیم انجام شده و امیدواریم طی هفته‌های آینده کار را به اتمام برسانیم.

این کارگردان جوان خاطرنشان کرد: در این مستند که به تهیه‌کنندگی حوزه هنری تهران و همکاری حوزه هنری استان انجام می‌شود از وجود اساتیدی چون عطا طاهری، غفاری و فریدون داوری بهره‌مند خواهیم شد.

سلیمی‌راد هدف از ساخت این مستند را معرفی آثار و بناهای تاریخی استان به خصوص بلادشاپور و بافت‌های تاریخی مرتبط با آن دانست.

وی ابراز داشت: برخی به غلط تصور می‌کنند که آثار تاریخی تنها محدود به علم باستان‌شناسی می‌شوند در صورتی که بناها و محوطه‌های تاریخی با استفاده از علوم مختلف می‌توانند رشد کنند.

سلیمی‌راد عنوان کرد: امیدواریم با ساخت این مستند و مستند‌هایی از این دست گوشه‌ای از عظمت تاریخ و معماری کهن دیارمان را به دید عموم بگذاریم.

وی تصریح کرد: بـر اساس نوشته‌های تاریخی، این ناحیه در گذشته بلادشاپور نام داشت که توسط شاپور اول ساسانی فرزند اردشیر اول بنا نهاده شده است.

این کارگردان جوان هم‌استانی با بیان اینکه اثر تاریخی بلادشاپور آن‌چنان که باید شناسانده نشده، اذعان کرد: این اثر تاریخی از لحاظ معماری و بافت شهری در کشور کم‌نظیر می‌باشد.

سلیمی‌راد با بیان اینکه فیلم مستند در کشور به تبع آن در استان ما جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده، اضافه کرد: مسئولین استان باید از کارهای مستند استقبال و حمایت بیشتری کنند تا ما شاهد شکوفا شدن استعدادهای شگرف و ناب جوانان هم‌استانی باشیم.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول