اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج سازندگی سمنان در گفت‏وگو با فارس:

9 هزار فعالیت مستند سازندگی در سمنان ثبت شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی و کارآمدی استان سمنان اعلام کرد: 9 هزار فعالیت مستند در سال 90 در بسیج سازندگی این استان به ثبت رسید.

9 هزار فعالیت مستند سازندگی در سمنان ثبت شد

حسین شیخ‏طاهری به مناسبت روز بسیج سازندگی در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: بسیج سازندگی یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که به فرمان مقام معظم رهبری در اردیبهشت سال 79 پایه‏گذاری شد و تاکنون منشأ خیرات و برکات برای کشور اسلامی‏مان بوده است.

وی بیان داشت: بسیج سازندگی یادآور حضور جوانان پرشور انقلابی در دوران دفاع مقدس است، با این تفاوت که در هشت سال دفاع مقدس حضور پرشور برای دفاع سخت طراحی شده بود و در این مقطع زمانی، حضور پرشور جوانان نسل سوم برای مقابله با جنگ نرم طرح‏ریزی شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی و کارآمدی استان سمنان گفت: دشمنان اسلام همه امکانات و تجهیزات خود را برای مقابله با اسلام و جدا کردن نسل سوم از انقلاب و اسلام، بسیج کرده است و با وجود اینکه حضور در عرصه سازندگی کاری بسیار سخت است، اما این قشر بسیج برای اسلام و کشور اسلامی مایه افتخار بوده است.

وی با بیان اینکه شهدای هشت سال دفاع مقدس هم‌چون خورشید راه را برای دیگران روشن کرده‏اند، افزود: شهدا مایه عزت و سربلندی کشور ایران شدند.

شیخ‏طاهری خاطرنشان کرد: در جنگ نرم هر نیرویی که از جبهه اسلام جدا شود، به اردوگاه دشمن خواهد پیوست و این مایه تأسف و شرمندگی است، بنابراین بسیج سازندگی می‏تواند در این زمینه نقش پراهمیتی را ایفا کند.

وی اظهار داشت: بسیج سازندگی از مهم‏ترین جلوه‏های جهاد بیرونی و مجاهدت در راه خداست که صریح‌ترین شکل در جهاد دفاعی در جبهه جنگ متجلی می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی و کارآمدی استان سمنان خاطرنشان کرد:‌ پس از جهاد در جبهه جنگ، جهاد برای رفع استضعاف از مستضعفان و فقرا از ارزشمندترین فعالیت‏های هر انسان است.

وی اضافه کرد: مرتبه جهادگران و مجاهدان به تقوای آنها بستگی دارد و هیچ ‏یک بر دیگری برتری جز این ندارند.

شیخ‏طاهری با بیان اینکه بسیج سازندگی مهم‏ترین نیاز جامعه است، افزود: به وجود نیروهای پا به کار، بی‏توقع و عاشق در این عرصه نیاز بوده و تا امروز بسیج سازندگی با حضور عظیم بسیجیان، نقش خود را ایفا کرده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی و کارآمدی استان سمنان تصریح کرد: بسیج سازندگی امروز در همه کشور خدمت به محرومان را در دستور کار خود قرار داده است و در همه ابعاد در راستای ارتقای زندگی مادی و معنوی مردم گام برمی‌دارد.

شیخ‏طاهری گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، سازندگی یک مجاهدت و جهاد فی سبیل‌الله است و هر کس در این مجاهدت شرکت کند، جهاد کرده است.

وی به فرموده مقام معظم رهبری که فرمودند "چهار عامل عشق، ایمان، بصیرت و همت جوهره اصلی بسیج سازندگی است"، اشاره کرد و افزود: فعالیت بسیج سازندگی در بهره‏گیری از استعداد نیروهای جوان مثبت و بسیج سازندگی همواره در عرصه‏های مختلف پیشتاز بوده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی و کارآمدی استان سمنان تصریح کرد: امروز نیز بسیجیان با همان عشق و علاقه و حتی پرشورتر و با انگیزه‏تر از جوانان دوران دفاع مقدس وارد میدان شده‏اند.

شیخ‏طاهری تأکید کرد:‌ ما باید منویات امام خامنه‏ای را در جامعه و کشور گسترش داده و آنها را برجسته و شاخص کنیم.

وی با بیان اینکه فعالیت بسیج سازندگی در تمام زمینه‏ها باید رسانه‏ای شود، اظهار داشت: بسیج نباید در گم‏نامی بماند و باید کارکرد خود را به نمایش بگذارد، از این‌رو، تمام فعالیت‏ها در بسیج سازندگی به نوعی خدمت‏رسانی است.

شیخ‏طاهری بیان داشت: بهترین و نیکوترین کارها خدمت به مردم و هم‏نوع است و ایرانیان هم در این کار سابقه و پیشینه‏ای عظیم دارند.

وی افزود: پس از سیل پاکستان، بسیجیان استان سمنان بیش‌ترین جمع‏آوری کمک را در زمینه مادی و غیر مادی به نمایش گذاشتند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی و کارآمدی استان سمنان تأکید کرد:‌ در سال 90 برای نخستین بار یادواره شهدای خارتوران توسط گروه‏های جهادی در این منطقه برگزار شد.

انتهای پیام/ی10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول