اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مناظره 2 کاندیدای مجلس همدان ـ2

حجازی: ضعف مجلس مانع نظارت بر نمایندگان شد

خبرگزاری فارس: کاندیدای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه همدان و فامنین گفت: مجلس هشتم رویه نظارت بر عملکرد نمایندگان مردم را اجرایی نکرد.

حجازی: ضعف مجلس مانع نظارت بر نمایندگان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان دومین مناظره کاندیداهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه همدان و فامنین با حضور تعدادی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان آغاز شد.

سید محمدکاظم حجازی در ابتدای سخنان خود رفتار کارمند حراست دانشگاه بوعلی سینا را در قبال ابهامی که برای یکی از دانشجویان به وجود آمده بود، زننده و زشت توصیف کرد و اظهار داشت: دانشگاه محل چالش و دعوا نیست و این فضا اقتضا می‌کند که افراد سؤالات خود را مطرح و پاسخ قانع‌کننده دریافت کنند.

وی همچنین افزود: از خبرنگارانی که به خاطر انعکاس ندادن اخبار مناظره در دانشگاه بوعلی سینا برای ساعاتی محبوس شدند عذرخواهی می‌کنم.

کاندیدای انتخابات نهمین دوره مجلس در حوزه انتخابیه همدان و فامنین در ادامه بیان کرد: تجارب و فعالیت 12 سال نمایندگی مردم در شورای شهر و مجلس به من آموخته است که باید با یک برنامه تأثیرگذار وارد خانه ملت شد تا علاوه بر تأثیرگذاری در فضای کلان ملی نقش استانی خود را نیز ایفا کند.

وی اضافه کرد: در وهله نخست اشرافیت به نیازهای ملی و بین‌المللی برای نماینده بسیار مهم است و رایزنی با تصمیم‌گیران کلان ملی باید مدنظر نمایندگان و در توان آنها باشد.

حجازی اتکا به نخبگان، صاحب‌نظران و صاحبان ایده را در وضع قوانین بسیار مهم دانست و گفت: قطعاً نماینده مردم در حوزه استانی باید فراتر گام بردارد و خود را محدود به مدیران استانی نکند.

وی با اشاره به حضور نیروهای غیر بومی در استان همدان افزود: در ادوار گذشته نیروهایی که به صورت میهمان در این منطقه حضور پیدا می‌کردند و مسئولیتی را به عهده می‌گرفتند به خاطر تعلق خاطر نداشتن به استان نمی‌توانستند در روند توسعه و پیشرفت همدان مؤثر باشند و از ظرفیت استان تنها برای ارتقای درجه استفاده می‌کردند.

کاندیدای انتخابات نهمین دوره مجلس تأکید کرد: بومی بودن یک مدیر و داشتن تعلق خاطر به شهر و دیار خود موجب پایداری در اجرای برنامه‌ها می‌شود و پاسخگو بودن را به همراه دارد.

وی در ادامه افزود: در بدو ورود به مجلس دو دیدگاه مبنی بر اینکه استان همدان جزو استان‌های پیشرفته و یا محروم است مطرح بود و همین موضوع موجب ایجاد خلا و همسو نبودن بین نمایندگان استان و پی‌گیری امور شده بود لذا یک برنامه 13 محوری به مجمع نمایندگان استان ارائه شد.

حجازی ابراز کرد: اشتغال و پایین بودن سطح درآمد خانواده‌ها از مهم‌‌ترین مشکلات مردم همدان طی مجلس هشتم بود که به دلیل خلاء سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه به وجود آمده بود.

وی آزاد‌راه، راه‌آهن و فرودگاه را از محوری‌ترین نیازهای استان دانست و ادامه داد: مقدمات پروژه‌های مذکور از ادوار گذشته انجام شده بود اما به طور کامل در مرحله عملیاتی شدن قرار نگرفته بود به طوری که آزادراه کربلا فقط هفت درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با پی‌گیری‌های صورت گرفته در مجلس هشتم این رقم به 92 درصد ارتقا پیدا کرد.

کاندیدای مرحله دوم انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: پیشرفت راه‌آهن تهران، همدان و سنندج از 25 درصد در پی فعالیت مجلس هشتم به 72 درصد رسید و احداث سه پروژه ملی نیز در فرودگاه همدان طی چهار سال اخیر عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه در پاره‌ای از اوقات باید بی‌رمقی برخی از مسئولان استان را تحمل می‌کردیم، اظهار کرد: سال گذشته منطقه ویژه اقتصادی فامنین به تصویب رسید و انتقال یک خط لوله گاز که در سفر مقام معظم رهبری به همدان مصوب و عملیاتی نشده بود با تصویب 40 میلیارد تومان اعتبار در مجلس هشتم به منطقه ویژه اقتصادی منتقل شد.

حجازی گفت: بسترسازی به منظور جذب سرمایه‌گذار و افزایش درآمدهای خانوار از جمله دستاوردهای برنامه 13 محوری تدوین‌شده است.

وی در ادامه به ضعف‌های مجلس هشتم اشاره کرد و افزود: در برخی از حوزه‌های تخصصی، تدوین قوانین و در مواضع کلان و بین‌المللی، مجلس هشتم گام‌های بلندی برداشت اما در ارتباط با تحقق منویات مقام معظم رهبری نتوانست عملکرد قابل قبولی را از خود ارائه دهد.

کاندیدای انتخابات نهمین دوره مجلس در حوزه انتخابیه همدان و فامنین با تأکید بر اینکه کاهلی دامن‌گیر مجموعه‌ای می‌شود که بر خود نظارت نداشته باشد، گفت: مجلس هشتم رویه نظارت بر عملکرد نمایندگان مردم را نتوانست عملیاتی و اجرا کند.

وی تقابل تعصب‌گونه مجلس و دولت را از دیگر مشکلات مجلس هشتم دانست و اضافه کرد: در پاره‌ای از اوقات شاهد بودیم که دولت به جای تحلیل و پاسخ به انتقادات وارده بدون دلیل و با تعصب از عملکرد خود دفاع می‌کرد.

حجازی گفت: نخستین رکن مجلس نهم بسترسازی به منظور تحقق منویات رهبر انقلاب، ‌توجه به سرمایه‌های داخلی، اشتغال و گرفتن تصمیمات به‌موقع است.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در کمیسیون‌های مختلف بیان کرد: با توجه به حضور هشت ساله در شورای شهر کمیسیون عمران را به دلیل اینکه وظایف این کمیسیون مرتبط با امور شهرداری و شوراها است برای فعالیت انتخاب کردم که کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نیز با پیشنهاد بنده به تصویب رسید و از کارهای عمرانی منفک شده است.

کاندیدای انتخابات نهمین دوره مجلس در حوزه انتخابیه همدان و فامنین در ادامه به بیان برخی از مسائل اقتصادی کشور پرداخت و ضمن اشاره به قانون‌گذاری و ایفای نقش نمایندگان در این حوزه عنوان کرد: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در راستای ارتقای ثروت عمومی جامعه و افزایش تولید در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و غیره صورت گرفت.

وی تصریح کرد: دولت مکلف بود که بر اساس قانون سهمی از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها را به‌منظور افزایش تولید به ویژه در حوزه کشاورزی اختصاص دهد که از این کار به مقدار قابل توجهی پرهیز شد.

حجازی بیان کرد: ریلی که توسط مجلس برای اداره امور اقتصادی کشور در نظر گرفته شد مورد بی‌توجهی دولت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مدیریت لحظه‌ای و تصمیم‌گیری به صورت مقطعی آثار بدی را در محیط زندگی مردم می‌گذارد و اگر نخبگان در حوزه مدیریت کلان کشور وارد نشوند در هر لحظه یک مدل برنامه برای مردم ارائه می‌شود.

کاندیدای انتخابات نهمین دوره مجلس در حوزه انتخابیه همدان و فامنین با اشاره به اختلاس بزرگ مالی در کشور تصریح کرد: اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی به خاطر شکافته شدن یک دمل اتفاق افتاد لذا همه مسئولان در تمام سطوح اگر نسبت به امانت‌داری و بیت‌المال بی‌توجه باشند و دست خود را به مال حرام آلوده کنند تخم‌مرغ دزد در نهایت شتر دزد می‌شود.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول