اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد مشهد:

نظارت بر عملکرد قوای حکومتی جزو وظایف نمایندگان است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: نظارت بر عملکرد قوای حکومتی جزو وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

نظارت بر عملکرد قوای حکومتی جزو وظایف نمایندگان است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی حامیان جوان دولت اسلامی خراسان رضوی، سیدمحمد حسین حسینی در سلسله جلسات هدایت در جمع شورای مرکزی حامیان جوان دولت اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نظارت بر عملکرد قوای حکومتی جزو وظایف نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی است که اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این وظیفه خود به دقت عمل می‌کردند هرگز اختلاسی به این بزرگی در کشور صورت نمی‌گرفت.
وی در ادامه قانون‌گذاری، نظارت بر قوای حکومتی و تفسیر قوانین را جزو وظایف مجلس شورای اسلامی برشمرد و تصریح کرد: وظایف قانونی نمایندگان مجلس شورای اسلامی عبارت از قانون‌گذاری، نظارت و تفسیر قانون و نماینده مجلس حق اینکه به مسائل عمرانی حوزه انتخابیه خود بپردازد ندارد و این به خاطر این است که اگر سرگرم مسائل عمرانی و اجرائی حوزه انتخابیه خود شود اختلاسی به این بزرگی دامن کشور را خواهد گرفت ساخت جاده، مدرسه و جذب اعتبارات عمرانی از وظایف قوه مجریه است و از وظایف نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیست.
استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد به آسیب‌شناسی مجلس شورای اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد :یکی از آسیب‌ها و ضعف‌هایی که مجلس شورای اسلامی را همواره تهدید می‌کند این است که متاسفانه به جای اینکه نمایندگان مجلس نمایندگان ملی باشند نماینگان منطقه‌ای شده‌اند.
حسینی ادامه داد: وظیفه اصلی کسانی که پابه عرصه انتخابات و کار سیاسی می‌گذارند در مرحله اول این است که مردم را نسبت به وظایف نماینده مجلس آگاه نمایند تابه صورت عالمانه و تحقیق کرده در انتخابات شرکت نمایند.
در ابتدای این جلسه سید علی سیدزاده دبیر حامیان جوان دولت اسلامی خراسان رضوی ضمن خیرمقدم با ارائه گزارشی از فعالیت‌های حامیان جوان دولت اسلامی خراسان رضوی پرداخت و در ادامه جریانات مخالف دولت را توصیه به اطاعت از فرمایشات مقام معظم رهبری دعوت کرد و اظهار داشت: ولایت‌پذیری هیچ وقت در شعار دادن و حرف ثابت نمی‌شود بلکه در عمل جزو شاخصه‌های اصلی اصولگرایی محسوب می‌شود.
کارشناس علوم سیاسی اضافه کرد: کشف اختلاس که چند وقت پیش صورت گرفت از نشانه‌های پاکدستی و افتخار دولت دهم است.
دبیر حامیان جوان دولت اسلامی خراسان رضوی همچنین حرکت بعضی از رسانه‌ها را در مسیر حرکت دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست که برای اهداف آنان خوراک تبلیغاتی تهیه می‌نمایند.
 انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول