اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی:

مجلس در طرح نظارت بر نمایندگان سستی نشان داد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی گفت: مجلس در موضوعات مهم مانند بحث هسته‌ای یا کاهش روابط با انگلیس خوب عمل کرد اما در موضوعاتی مانند طرح نظارت بر نمایندگان، سستی نشان داد.

مجلس در طرح نظارت بر نمایندگان سستی نشان داد
سیدابراهیم حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی از آنجا که یک نظام اسلامی مبتنی بر رای مردم است، مجلس اهمیتی بسیار بالا در مقایسه با دیگر دستگاه‌ها دارد.
وی گفت: این نکته برجسته‌‌ای است که نظام اسلامی یک نظام دیکتاتوری نیست بلکه مردم‌سالاری دینی است که نظر مردم در آن از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است.
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: مردم در جمهوری اسلامی مسئولان را خود انتخاب می‌کنند و نمایندگان مجلس طراز بالایی از نمایندگی مردم در جمهوری اسلامی دارند.
وی افزود: مجلس نماد حاکمیت مردمی در نظام جمهوری اسلامی است اما به شرطی که نمایندگان خود این ویژگی را داشته باشند و واقعا نماینده مردم باشند.
حسینی ادامه داد: اینکه نمایندگان مجلس نماینده واقعی ملت باشند، لازمه‌اش این است که حزبی نباشند و به گروه‌ها و دسته‌ها وابسته نبوده و صلاح و رضای مردم را در نظر بگیرند نه منافع حزب و گره‌های سیاسی را.
وی با اشاره به ویژگی‌های مجلس ایده‌آل، تصریح کرد: کسانی که در انتخابات برگزیده می‌شوند، نماینده مردم هستند پس بیش از همه باید منافع مردم را در نظر بگیرند.
معاون آموزشی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: نمایندگان مجلس حتی اگر نماینده منطقه یا شهری هستند باید در نظر داشته باشند که از آن زمان که وارد مجلس می‌شوند طبق قانون اساسی نماینده کل ملت حساب شده و باید منافع کل ملت را در نظر بگیرند.
وی عنوان کرد: اینها نمایندگان در یک نظام اسلامی هستند و باید از بالاترین مراتب تعهد دینی برخوردار باشند تا بتوانند به مردم و اسلام خدمت کنند.
حسینی ادامه داد: از تمام این مطالب بالاتر این است که این پست‌های دنیایی به کسی وفادار نخواهد ماند و نماینده‌ای که بخواهد پست و مقام را به هر قیمتی به دست بیاورد، نمی‌تواند نماینده خوبی برای ملت باشد.
وی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین (ع) افزود: نماینده مردم پست را باید به عنوان امانت حساب کند و نه طعمه و اگر امانت است باید قدر این فرصت را برای خدمت به مردم بداند.
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه نکات و موضع‌گیری‌های بسیار خوبی در مجلس هشتم وجود داشت، خاطرنشان کرد: در موضوعاتی مانند کاهش سطح روابط با انگلیس و مسئله هسته‌ای مجلس بسیار خوب عمل کرد.
وی افزود: اما در موضوعاتی مانند طرح نظارت بر نمایندگان، این مجلس سستی نشان داده و عده‌ای به این موضوع دامن زده‌اند که مجلس می‌خواهد دولتی شود، در حالی که این موضوع مورد تائید مقام معظم رهبری بود.
حسینی با اشاره به اهمیت طرح نظارت بر نمایندگان ادامه داد: نماینده‌ای می‌تواند خدمت کند که حقیقتا برای نمایندگی آمده باشد، نه اینکه به نام نمایندگی برای مقاصد دیگر به مجلس وارد شود.
وی گفت: با وجود اصرار مقام معظم رهبری بر همکاری سه قوه با یکدیگر این همکاری آنطور که باید صورت نگرفت و در بعضی موارد می‌دیدیم علاوه بر صورت نگرفتن همکاری گاهی به سمت تنش حرکت می‌شد، که البته عناصری در دولت هم با حاشیه‌سازی به این موضوع دامن می‌زدند.
معاون آموزشی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به نزدیک بودن انتخابات عنوان کرد: انتخابات مظهر اراده مردم است و  از طریق همین انتخابات مردم اراده خود را در نظام دخیل می‌کنند.
وی افزود: انتخابات مجلس از اهمیت فوق‌العاده‌ای نسبت به دیگر انتخابات‌ها برخوردار است، چرا که مجلس با جایگاهی که دارد می‌تواند به دیگر قوا نیز نظارت داشته باشد و مانع تخلفات و انحرافات شود.
حسینی خاطرنشان کرد: اهمیت مجلس به حدی است که می‌تواند روی قوای دیگر نیز تاثیرگذار باشد، از این رو مردم در انتخاب نمایندگان مجلس باید دقت فوق‌العاده‌ای به خرج دهند.
وی اظهار کرد: در انتخابات نمایندگان مجلس باید به دو موضوع تخصص و تعهد توجه ویژه داشت، تا کسانی که به عنوان نماینده مردم انتخاب می‌شوند بتوانند به ارتقای نظام در جهات مختلف کمک کنند.
معاون آموزشی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه اقتدار نظام به اقتدار رهبری وابسته است، افزود: نماینده مجلس باید همواره حامی ولی‌فقیه بوده و پشت سر ایشان حرکت کند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول