اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه هرمزگان خبر داد

تدریس 22 رشته‌ دکترا در دانشگاه هرمزگان از مهرماه

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه هرمزگان با بیان اینکه اکنون در این دانشگاه پنج رشته در مقطع دکترا تدریس می‌شود، گفت: 17 رشته جدید دیگر در مقطع دکترا در دانشگاه هرمزگان طی سال تحصیلی آینده راه‌اندازی می‌شود.

تدریس 22 رشته‌ دکترا در دانشگاه هرمزگان از مهرماه

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد نوحه‌گر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمام امور دانشگاه‌ها اعم از عمرانی و حتی فیزیکی نیز از جنس فرهنگی است، اظهار داشت: راهبری مباحث آموزشی و فرهنگی در استان از وظایف دانشگاه هرمزگان است.

*تمام دانشگاه‌های هرمزگان مولود انقلاب است

وی با بیان اینکه انسان توسعه یافته می‌تواند سبب توسعه شود، افزود: تمام دانشگاه‌های استان مولود انقلاب است.

رئیس دانشگاه هرمزگان ادامه داد: در دولت‌های نهم و دهم رشد دانشگاه هرمزگان با مصوبات هیئت دولت بسیار زیاد شد.

*وسعت فضاهای فیزیکی دانشگاه به 100 هزار مترمربع می‌رسد

نوحه‌گر بیان داشت: به ‌عنوان نمونه ظرفیت فیزیکی فضاهای آموزشی و فرهنگی دانشگاه در حال حاضر به 70 هزار مترمربع رسیده که این میزان تا پایان سال 92 به 100 هراز مترمربع افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: در کنار توسعه فیزیکی، مسئولان دانشگاه هرمزگان از توسعه آموزشی و نرم‌افزاری این دانشگاه نیز غافل نمانده‌اند به نحوی که تعداد رشته‌های کارشناسی در این دانشگاه از 12 مورد در سال 85 به 34 رشته در حال حاضر رسیده است.

نوحه‌گر هم‌چنین یادآور شد: تعداد رشته‌های کارشناسی ارشد نیز که در حال حاضر برابر با 50 مورد است تا مهر سال 91 به 70 مورد می‌رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد پنج رشته دکترا در دانشگاه هرمزگان دایر است از اخذ مجوز برای راه‌اندازی 17 رشته دیگر دکترا در این دانشگاه خبر داد و افزود: از مهرماه سال تحصیلی پیش روی دانشگاه هرمزگان در 22 رشته به دانشجویان مقطع دکترا خدمات می‌دهد.

این مسئول افزود: رشته‌هایی همانند فیزیک دریا و مطالعات جوی، علوم مهندسی و آبخیزداری، شیلات، مشاوره خانواده، مهندسی مکانیک (تبدیل انرژی)، هواشناسی، زبان و ادبیات فارسی، زیست‌شناسی دریا، آنالیز و منطق، ریاضی، مهندسی عمران، علوم تربیتی، زمین‌شناسی با گرایش پترولوژی، زمین‌شناسی با گرایش رسوب‌شناسی، بیابان‌زدایی، حمل و نقل دریایی و سازه‌های دریایی از جمله رشته‌هایی هستند که از مهرماه آینده در مقطع دکترا در دانشگاه هرمزگان ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب جمع رشته‌های قابل ارائه در دانشگاه هرمزگان در مقطع دکترا به 22 رشته می‌رسد.

*حرکت براساس سند آمایش آموزش عالی مهم‌ترین علت توسعه

نوحه‌گر با بیان اینکه حرکت براساس اسناد بالادستی و به ویژه سند آمایش آموزش عالی کشور سبب تحولات مذکور در دانشگاه هرمزگان شده است، گفت:‌ وجود ظرفیت‌های متعدد در هرمزگان وظیفه بخش‌های آموزشی را برای توسعه و تربیت منابع انسانی بیشتر کرده است.

*تحصیل 7 هزار دانشجو در دانشگاه هرمزگان

رئیس دانشگاه هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: تعداد دانشجویان دانشگاه هرمزگان در سال 90 به 7 هزار نفر رسیده است به نحوی که یک هزار نفر در مقطع کارشناسی‌ارشد و بیش از 5 هزار و 500 نفر در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

*جمع دانشجویان مقطع دکترا دانشگاه هرمزگان به 120 نفر می‌رسد

وی ادامه داد: هم‌چنین پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی رشته‌های جدید در مقطع دکترا، تعداد دانشجویان مقطع دکترا دانشگاه هرمزگان در سال تحصیلی آینده به 120 دانشجو برسد.

نوحه‌گر در پاسخ به سئوالی افزود: دانشگاه هرمزگان تا قبل از سال 85 به‌عنوان دانشگاه محروم از نظر برخورداری و تعدد رشته‌ها شناخته می‌شد که در حال حاضر این دانشگاه جزو دانشگاه‌های برخوردار از تحصیلات تکمیلی محسوب و در رده دانشگاه‌های درجه دو کشور دسته‌بندی می‌شود.

به گفته وی، در صورت ادامه روند رشد کنونی، دانشگاه هرمزگان در سا‌ل‌های آینده در دسته دانشگاه‌های درجه یک دسته‌بندی می‌شود.

*دانشگاه هرمزگان 230 عضو هیئت علمی و 100 نفر سهمیه بورسیه دارد

نوحه‌گر بیان داشت: در حال حاضر نیز دانشگاه هرمزگان 230 عضو هیئت علمی حاضر و یک صد نفر نیز سهمیه بورسیه دارد که هر ماهه چندین نفر از این تعداد با پایان تحصیلات، به دانشگاه رجوع و در دانشگاه فعالیت می‌کنند.

*چاپ 400 مقاله از دانشجویان و اساتید دانشگاه هرمزگان در نشریات علمی

رئیس دانشگاه هرمزگان در ادامه این نشست افزود: در سال 90 تعداد مقالات علمی پژوهشی نمایه شده در مجلات و نشریات علمی پژوهشی از دانشگاه هرمزگان به 400 مقاله رسیده که امید است در سال 91 این تعداد مقالات با توجه به توسعه رشته‌ها به یک هزار مورد برسد.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول