اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری خراسان‌رضوی خبر داد

اعطای 4 میلیارد ریال وام به طرح‌های شرکت‌های تعاونی دهیاران

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری خراسان‌رضوی از اعطای 4 میلیارد ریال وام به طرح‌های توجیه‌دار شرکت‌های تعاونی دهیاران خبر داد.

اعطای 4 میلیارد ریال وام به طرح‌های شرکت‌های تعاونی دهیاران

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، اسماعیل نورمحمدی در گردهمایی دهیاران و روسای شوراهای اسلامی شهرستان جوین در مورد اقدامات انجام شده از سوی این اداره‌کل در سال 90 اظهار داشت: احداث 20 زمین ورزشی، 17 ساختمان آتش‌نشانی و ساماندهی 230 آرامستان در روستاها از جمله این اقدامات است.

وی به تعریف هزار پروژه ساختمان دهیاری اشاره کرد و افزود: در مدت یاد شده 380 پارک محلی، 150 خانه عالم، 30 کتابخانه و 80 غسالخانه احداث شده است.

مدیرکل امور روستایی استانداری خراسان‌رضوی تصریح کرد: برای عمران روستاها مشارکت روستاییان، اولویت‌بندی نیازها، وابستگی حداقلی به اعتبارات دولتی و تعامل بین شورای اسلامی، دهیار، فرماندار و سایر مسئولان شهرستان ضروری است.

مهدی فروزان فرماندار جوین نیز در این جلسه ضمن ابراز رضایت از جهت‌دار شدن اعتبارات دهیاری‌ها اظهار داشت: خوش‌بختانه دهیاری‌های شهرستان نه تنها در عرصه عمرانی روستا بلکه در مسائل فرهنگی پیش‌گام هستند.

وی با اشاره به استقرار تمام ادارات در شهرستان افزود: این امر از دیگر بسترهای مورد نیاز برای تسریع و تسهیل انجام امور بود که محقق شده است.

وی با تاکید بر نقش موثر روحانیون در ارتقای آگاهی و فرهنگ عمومی روستاها از ایجاد خانه عالِم در 17 روستای شهرستان خبر داد و اضافه کرد: برای راه‌اندازی این خانه در سایر روستاها نیز اقدامات مناسبی انجام شده است.

فروزان خواستار قائل شدن امتیازات قانونی برای اعضای شوراهای اسلامی روستاها شد و افزود: ارائه تسهیلات به شرکت‌های تعاونی دهیاران نیز نه تنها به نفع دهیاران بلکه موجب انتفاع روستاییان خواهد بود.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول