اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل خبر داد

ارجاع 35 پرونده قصور پزشکی و محکومیت 23 پزشک در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته 23 پرونده قصور و کوتاهی حرفه پزشکی به پزشکی قانونی ارجاع شده که در این رابطه 23 پزشک محکوم شده‌اند.

ارجاع 35 پرونده قصور پزشکی و محکومیت 23 پزشک در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهزاد ولی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای معاونین پزشکی قانونی استان اردبیل در مورد فعالیت کمیسیون تخصصی در رسیدگی به پرونده ارجاعی قصور پزشکی و تخلفات پزشکی اظهار داشت: در این زمینه 35 پرونده در یک سال گذشته به پزشکی قانونی ارجاع شده است که از این تعداد 23 پرونده منجر به صدور رای محکومیت شده و 12 مورد نیز تبرئه شده است که نسبت به آمار سال ماقبل آن 35 درصد در این زمینه کاهش یافته است.

وی تعداد مرگ و میر  ناشی از حوادث کار را 15 نفر اعلام کرد و گفت: در این زمینه نیز یک کاهش 46 درصدی را نسبت به سال‌های قبل شاهد بودیم به طوری که در مجموع مرگ و میرها 46 درصد کاهش داشتیم که در مجموع این وضعیت در کشورمان 16.7 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل در مورد ارجاع 73 مورد پرونده سقط درمانی به پزشکی قانونی یادآور شد: در 72 درصد این موارد سقط درمانی تایید شده و برای هفت درصد نیز تایید نشده است و حدود 20.5 درصد پرونده‌ها مورد پیگیری قرار نگرفته است به طوری که شایع‌ترین عامل صدور مجوز سقط درمانی ناهنجاری‌های جنسیتی و مشکلات بارداری زنان بوده است.

ولی‌زاده خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته 245 مورد فوتی تصادفات را شاهد بودیم که 60 نفر از آنها زن و مابقی مرد بوده که بیشترین موارد تصادفات برون شهری با 167 مورد با 15 درصد کاهش و در رتبه بعدی تصادفات درون شهری با 46 مورد با رشد 31 درصدی مواجه بودیم.

این مسئول بیان داشت:‌ در جاده‌های روستایی نیز 32 مورد مرگ و میر و تلفات رانندگی رخ داده است که بر اساس نظر کمیسیون ایمنی راه‌ها فاصله بین تصادف تا مرگ در مدت بیش از 30 روز و تصادفات غیر‌جاده‌ای رخ داده نیز از تعداد آمار که در مجموع 16 مورد بوده کاسته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل ادامه داد: از 16 مورد تصادف با این شرایط هفت مورد مرگ و میر در فاصله 30 روز بعد از تصادف و 9 مورد نیز مربوط به جان باختن افراد در خارج از حریم جاده بوده است که در آمار‌های یک سال گذشته منظور شده است.

ولی‌زاده تصریح کرد: در فروردین ماه امسال نیز 391 تصادف منجر به فوت و جرح و مصدومیت را شاهد بودیم که 17 نفر آنها منجر به فوت شده و 47 درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم.

وی افزود: طبق بررسی‌ها 38 درصد فوتی‌ها در تصادفات از میانگین سنی 15 تا 30 سال برخوردار بوده و در مجموع 51 درصد تلفات تصادفات در میانگین سنی تا 30 سال رخ داده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل عمده تصادفات رخ داده را مربوط به تصادفات روزانه و 32 درصد را نیز مربوط به تصادفات شبانه اعلام کرد و ابراز داشت: 44 درصد تصادفات در معبر درون شهری و راه‌های اصلی و مابقی نیز در راه‌های فرعی و بزرگراه رخ داده به طوری که شایع‌ترین علت فوت در تصادفات ضربه به سر بوده است.

ولی‌زاده با اعلام اینکه 55 درصد فوت در محل حادثه رخ داده و 33 درصد بعد از انتقال به بیمارستان بوده است، گفت: بیشترین فوت مربوط به سرنشینان با 42 درصد سپس رانندگان با 35 درصد و عابرین پیاده 19 درصد بوده است.

این مسئول با ارائه یک آمار عجیب در مورد کشته عابرین پیاده نیز یادآور شد: اکثر فوتی عابرین پیاده به دلیل پوشش لباس رنگ تیره بوده و شایع‌ترین علت تصادفات نیز برخورد دو وسیله نقلیه سپس واژگونی و سقوط بوده است که در بین خودرو‌ها نیز بیشترین تصادف در خودروی سواری رخ داده است که موتور‌سیکلت، اتوبوس و مینی‌بوس در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: در زمینه خو‌دکشی نیز حلق‌آویزی و مسمومیت در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفته و استفاده از سلاح گرم و خود‌سوزی نیز در جایگاه سوم و چهارم نوع خودکشی‌ها بوده که انتظار می‌رود با یک تدبیر مناسب در مورد نحوه خرید و مصرف قرص برنج که اکثر خود‌کشی‌های استان ناشی از آن است چاره‌اندیشی شده و راه حل مناسب برای آن اندیشیده شده است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول