اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار ارم:

تبلیغات و فرهنگ‌سازی از ارکان مهم زکات است

خبرگزاری فارس: بخشدار ارم گفت: تبلیغات و فرهنگ‌سازی از ارکان مهم زکات است.

تبلیغات و فرهنگ‌سازی از ارکان مهم زکات است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حسین هاشم‌زاده در نشست ستاد احیای زکات تنگ‌ارم اظهار داشت: زکات از سنت‌های نیک و پسندیده است و ترویج فرهنگ زکات در جامعه باید در دستور کار مردم و مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: در اسلام تاکیدات زیادی بر جمع‌آوری زکات شده و افرادی که توانایی بالایی دارند باید در این امر خداپسندانه مشارکت فعال کنند.

بخشدار ارم خاطر نشان کرد: نهاد مقدس کمیته امداد تلاش ویژه‌ای برای رفع فقر و محرومیت دارد و در حوزه زکات نیز در زمینه فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن این فریضه الهی در جامعه اقدامات مهمی توسط کمیته امداد انجام شده است.

هاشم‌زاده بیان کرد: با توجه به بارش رحمت الهی در سال زراعی گذشته و پیش‌بینی افزایش برداشت محصولات کشاورزی، با کمک و یاری دهیاران و عاملان زکات با برنامه‌ریزی منسجم مقدار قابل توجهی افزایش پرداخت زکات در این بخش را خواهیم داشت.

وی گفت: تبلیغات و فرهنگ‌سازی از ارکان مهم زکات است و روحانیون می‌توانند به صورت چهره به چهره و یا در سخنرانی‌ها فواید زکات و تاثیر آن در عرصه‌های مختلف جامعه را برای عموم مردم تشریح کنند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) دشتستان نیز با تجلیل از مردم خیر و نوع‌دوست تنگ‌ارم و روستاهای اطراف ابراز داشت: مشارکت این عزیزان در جمع‌آوری زکات قابل تقدیر است.

علیرضا بحرینی متذکر شد: سال گذشته بیش از 125 میلیون تومان زکات در بخش ارم جمع‌آوری شد که بخش عظیمی از این مبلغ از محل فروش محصولات گندم و خرما توسط کشاورزان بخش ارم جمع‌آوری و به حساب کمیته امداد واریز شد.

این مسئول اضافه کرد: زکات یکی از فرایض دینی است که نقش بسیار مهمی در توسعه و بالندگی جامعه دارد و همه مردم و مسئولان به ویژه ائمه جمعه و جماعات می‌توانند نقشی تعیین‌کننده در جمع‌آوری زکات داشته باشند.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول