اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبدان:

ایران نسبت به گروه 1+5 برتری داشت

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبدان گفت: فضای مذاکرات دو روز گذشته در بغداد به گونه‌ای بود که ایران نسبت به گروه 1+5 برتری داشت.

ایران نسبت به گروه 1+5 برتری داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام محمد حمیدی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آبدان با اشاره به اجلاس بغداد اظهار داشت: این مذاکرات در یک فضایی انجام شد که ایران تقریبا نسبت به آن‌ها قدرت و برتری داشت و مقرر شد دور بعدی مذاکرات در مسکو برگزار شود.

وی افزود: عقب‌نشینی گروه 1+5 در اجلاس بغداد یک پیروزی برای ایران است در حالی که همین کشورها چهار قطعنامه تصویب کردند که با فشار همین‌ها تصویب شد و عمده محور آن نیز این بود که ایران باید فورا غنی‌سازی را تعطیل کنند، و اورانیوم را بفرستد خارج برای غنی‌سازی و آن پروتکل الحاقی را بپذیرد.

امام جمعه آبدان در ارتباط با سفر آمانو به ایران نیز گفت:‌ همچنین دیداری که مدیر کل آژانس هسته‌ای از ایران هشت ساعت قبل از مذاکرات داشت و پیامی که داد این بود که ما داریم با ایران به موافقت می‌رسیم، این خودش ضربه مهلکی بود به ویژه برای اسرائیل که به شدت از این جریان ناراحت و عصبانی بوده و صحبت‌هایی که می‌کنند معلوم است که این‌ها واقعا ناامید و مأیوس شده‌اند.

حمیدی‌نژاد با اشاره به سالگرد شهادت امام هادی(ع) اظهار داشت: این امام بزرگوار در برهه‌ای زندگی می‌کردند که به شدت خفقان حاکم بود و این عزیز را از مدینه به سامرا آوردند و در یک پادگان و در یک محیط محصور نگهداری کردند تا شیعیان دسترسی کمتری به امام داشته باشند و از آن طرف حکومت عباسی تمام تلاش را داشت تا دین اصیل و مذهب تشیع را تحریف کند.

وی با اشاره به آغاز کار مجلس نهم گفت: مسئله معیشت قطعا باید در اولویت کار نمایندگان باشد، معیشت که نباشد دین هم نیست، حفظ عصمت و عفت هم نیست امید هم نیست.

امام جمعه آبدان اضافه کرد: نماینده‌ای که مورد اعتماد مردم است از روز اولی که وارد مجلس می‌شود از همان دقیقه اول به وظیفه شرعی و قانونی‌اش عمل کند و کاری کند که مردم زندگی راحت‌تری داشته باشند، کاری کند که گره از کار مردم زودتر و بهتر باز شده و کاری کند مسائل و معضلاتی که در کشور است زودتر حل شود.

حمیدی‌نژاد در ارتباط با انتخابات مصر نیز گفت: قرن‌ها چنین انتخاباتی وجود نداشته، اما مسئله مهم این است که در این انتخابات نامزدهای انتخاباتی به طور کلی، اسلام‌گرا و غرب‌گرا هستند، اما مردم مصر تا این لحظه آن چیزی که نشان داده‌اند این است که گرایششان به اسلام‌گراها بوده و طبق آخرین گزارش نامزد حزب اخوان المسلمین از دیگران پیشی گرفته است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول