اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

متعهد بودن به توسعه از ویژگی‌های دولت موفق است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: متعهد بودن به توسعه و قابل اعتماد بودن از ویژگی‌های یک دولت موفق است.

متعهد بودن به توسعه از ویژگی‌های دولت موفق است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد قزوین http://www.qiau.ac.ir مرتضی موسی‌خانی در همایش ملی "دولت شایسته، توسعه پایدار در نظام جمهوری اسلامی ایران با محوریت حاکمیت شایسته نظام اداری مطلوب" با اشاره به رویکرد کشورهای توسعه‌یافته جهان مبنی بر به کارگیری اقتصاد زیستی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار کرد: طبق نظر کارشناسان جهانی در سال 2020 جمعیت جهان به هشت میلیارد و 300 میلیون نفر می‌رسد و این میزان جمعیت مدیران را مجاب به استفاده از منابع تجدیدپذیر می‌کند و سلامت اجتماع ما را به سویی سوق می‌دهد که استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر را سرلوحه قرار می‌دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به وجود استادان دلسوز و علاقه‌مند به توسعه کشور در دانشگاه ها، یادآور شد: قشر فرهیخته دانشگاهی با تمامی قوا در تعالی جامعه نقش دارد و مسئولان باید از علاقه، شور و احساس مسئولیت این قشر فرهیخته در توسعه کشور بهره ببرند.

وی افزود: دانشگاه و دانشگاهی به عنوان ابزار مهم در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی می‌تواند در موفقیت یک دولت تأثیر بسزایی داشته باشد، زیرا دانشگاه با تولید علم، دانش و ارائه نیازهای جامعه می‌تواند دولت را در برطرف کردن این نیازها یاری کند.

موسی‌خانی تصریح کرد: اگر کشور می‌خواهد در راستای شایستگی‌محوری حرکت کند، باید از نسل جوان علاقه‌مند به آموزش عالی و استعدادهای فراوان نسل جوان بهره بیشتری ببرد و مطمئناً با برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تر می‌توان از توانایی دانشگاهیان برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده بهتری کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به پیشرفت‌های اخیر علمی کشورمان گفت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند که باید باور کنیم، می‌توانیم و همچنین بنا بر تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جنبش نرم‌افزاری و تولید علمی، در حال حاضر کشورمان به واسطه وجود فرهیختگان علمی در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی، دفاعی، هوایی و هسته‌ای پیشرفت‌های شایان توجه‌ای داشته است.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول