اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علمی کاربردی:

مشکلی برای افزایش رشته‌ها نداریم

خبرگزاری فارس: معاون دانشگاه علمی و کاربردی گفت: افق ما برای افزایش رشته‌ها باز است و تا جایی که امکانات باشد و رعایت اصول صورت گیرد مشکلی از این بابت احساس نمی‌شود.

مشکلی برای افزایش رشته‌ها نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی علی صدر صبح امروز در نشست با فرماندار و مسئولان شهرستان دشتی با اشاره به رشد دانشگاه علمی کاربردی گفت: استقبال معجزه‌آسایی از آموزش در سطح استان بوشهر صورت گرفته و نشان می‌دهد مردم از ما جلوترند.

معاون سنجش و خدمات آموزش و دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که شهرستان دشتی دارد رشته‌های تک پودمانی قابل اجراست و نگاه ما تنها به دوره‌های مقطع‌دار نیست.

وی اضافه کرد: باید نیازهای شهرستان شناسایی شود و رشته‌هایی که باعث کارآفرینی می‌شود تقاضا شود.

صدر ادامه داد: افق ما برای افزایش رشته‌ها باز است و تا جایی که امکانات باشد و رعایت اصول صورت گیرد مشکلی از این بابت احساس نمی‌شود.

وی در ارتباط با ساختمان جدید مرکز دشتی گفت: ساختمانی که در دست احداث است قابل اتکاست و مسائل مهارتی نیز در آن لحاظ شده است.

صدر خاطر نشان کرد: کارگاه‌های صنعتی آزمایشگاه دانشگاه محسوب می‌شوند و خروجی آموزش در دانشگاه علمی کاربردی مهارت و پنجه‌کار است.

فرماندار دشتی نیز گفت: شهرستان دشتی گنجینه علم و ادب و نگین فرهنگی جنوب محسوب می‌شود و غالب شخصیت‌های علمی استان از این شهرستان برخاسته‌اند.

وی ادامه داد: در حوزه تجارت 25 کیلومتر مرز دریایی داریم و با راه‌اندازی کارخانه سیمان 800 نفر مشغول کار می‌شوند.

هاشمی یادآور شد: شرط فعالیت‌های صنعتی تربیت نیروهای متخصص است و در این راستا دانشگاه‌‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی با قدردانی از رئیس دانشگاه علمی کاربردی دشتی گفت: آقای بهنام در انجام کارها شور و حرارت زیادی داشته و در برنامه‌های فرهنگی در سطح شهرستان همکاری ارزنده‌ای دارند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی دشتی نیز گفت: مرکز دشتی در سال 1387 با دو رشته نقشه‌کشی و جوشکاری با 50 دانشجو آغاز به کار کرد و هم‌اکنون یک‌هزار و 600 دانشجو در 25 رشته در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

موسی بهنام افزود: مرکز دشتی دارای 70 مدرس تمام وقت و نیمه‌وقت است که دارای تالیفات و مقالات بسیاری در سطوح ملی و بین‌المللی هستند.

وی ادامه داد: مطالعات اولیه و بررسی‌های لازم برای ایجاد امکانات و پتانسیل‌های پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد انجام گرفته و بدین منظور کمیته‌های تخصصی تشکیل می‌شود.

بهنام تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های ما در آینده تلاش برای تشویق و ترغیب مدرسین مرکز به بازنگری و تدوین و تالیف سرفصل‌ها و کتب جدید در راستای اهداف دانشگاه جامع علمی و کاربردی است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین معیارهای دانشگاه توسعه فضای آموزشی و زیرساخت‌های مراکز است که در زمانی کمتر از 2 سال ساختمانی با زیربنای 4 هزار مترمربع با امکاناتی از قبیل کارگاه‌های مرتبط با رشته‌های موجود، کتابخانه، مهمانسرا، سالن اجتماعات با بیش از 25 کلاس درس با امکانات پیشرفته و ساختمان اداری است که تا پایان تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

بهنام خاطر نشان کرد: این مرکز موفق به راه‌اندازی انجمن علمی مخترعین و مبتکرین شده و با مراکز مختلف صنعتی و آزمایشگاهی قرارداد امضا کرده است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول