اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام بهرامی:

توهین به ائمه نشانه ضعف دشمنان در برابر منطق اسلام است

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع اسلام ناب گفت: توهین به ائمه اطهار(ع) نشان‌دهنده ضعف دشمنان در برابر منطق و سخن حقی است که اسلام به جهان عرضه کرده است.

توهین به ائمه نشانه ضعف دشمنان در برابر منطق اسلام است

حجت‌الاسلام محمد بهرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به توهین‌های اخیر نسبت به ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: جایی که منطق و استدلال بتواند کاری از پیش ببرد، توهین مفهومی ندارد و علت اینکه دشمنان ما به توهین روی آورده‌اند، چیزی جز ضعف در منطق نیست.

وی ادامه داد: اساس غرب بر مادیات و سلطه‌گری و حیاتش وابسته به فریب و دروغ رسانه‌هایش است، از این رو هیچ منطق قابل قبولی نمی‌تواند برای بشر داشته باشد.

دبیر مجمع اسلام ناب اضافه کرد: دشمنان ما می‌دانند که منطق اسلام اگر مجال ارائه پیدا کند و مصاف منطق‌ها پیش بیاید، بدون اقتدار نظامی و نفوذ سیاسی تمام بساط آنها را در هم خواهد پیچید و از این نظر به سمت بی‌منطقی می‌روند تا این‌گونه ضربه به اسلام بزنند.

وی افزود: در این جنگ نابرابر و سخیف، دشمنان ما اول از همه به سمت منادیان اسلام که پیامبر(ص) و ائمه(ع) هستند می‌روند تا به تصور باطل خودشان از اساس آنها را نزد پیروانشان و دیگر مردم نامعتبر کنند.

بهرامی با اشاره به اینکه این تلاش مذبوحانه به جایی نخواهد رسید ادامه داد: امامان ما تمام حیاتشان در ترویج خوبی‌ها و مبارزه با بدی‌ها و زشتی‌ها بوده است و این وظیفه را بر عهده پیروان خود نیز گذاشته‌اند، از این‌رو در این راه ما نیز باید تمام ابزارها و تلاش خود را به کار بگیریم.

دبیر مجمع اسلام ناب با اشاره به لزوم هوشیاری در برابر دشمنان ابراز داشت: دشمن از این توهین‌ها اهدافی در نظر دارد و ما باید به این اهداف واقف باشیم و در خط دشمن بازی نکنیم.

وی با بیان اینکه نخستین اقدام ما باید شناخت نیات و اهداف پشت پرده این ماجرا باشد گفت: طبق وعده الهی این حیله‌های پست به خودشان بازمی‌‌گردد اما ما باید مراقب باشیم که روش ما در تقابل با این توهین‌ها موجب تحقق خواسته دشمنان نشود.

بهرامی با اشاره به اینکه ایجاد اختلافات قومی و مذهبی و نیز انحراف مسلمانان از مسائل اصلی جهان اسلام، از اهداف اصلی غرب در طرح‌ریزی برای چنین اموری است خاطر نشان کرد: شایسته است که برای این دو محور تدبیرهای لازم را داشته باشیم و از اصول و آرمان‌های خود در وحدت اسلامی و اهتمام به مسائل جهان اسلام غفلت نکنیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین مبارزه ما با این هجمه‌ها پرداختن بیش از پیش به همین رسالت‌های اسلام ناب است افزود: دفاع ما در این جبهه نباید انفعالی و از سر عصبانیت باشد و نباید اجازه دهیم این اتفاقات ما را از مسائل اصلی جهان اسلام منحرف کند.

*امام هادی در میان شیعیان و محبانش نیز مظلوم است

دبیر مجمع اسلام ناب اظهار داشت: متاسفانه امام هادی(ع) و برخی دیگر از ائمه(ع) در میان خود ما هم مظلوم هستند و شناخت درستی از سیره، منش و فرهنگ آنان در میان شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) نیز وجود ندارد. 

وی با اشاره به ویژگی‌های این امام همام گفت: امام هادی(ع) سرآمد اخلاقی و علمی دوران خود بود و دوست و دشمن معترف به این مسئله بوده‌اند و در شرایطی که از سوی دشمن در محاصره شدید بود، رسالت ظلم‌ستیزی و تربیت شاگردان را رها نکرد و مبارزه شبکه‌ای و دقیق با خلفای دوران داشت.

بهرامی ادامه داد: حضرت امام هادی(ع) قبل از 10 سالگی به امامت مبعوث شد و حدود 20 سال از دوران حیات خود را در محاصره و اختناق شدید حاکم دوران بود.

وی یادآور شد: خصوصیات برجسته‌ای برای ایشان در تاریخ ذکر شده است که می‌توان مهم‌ترین آنها را اخلاق، علم و دانش فراوان، مبارزه تشکیلاتی و حساب شده، ساده‌زیستی و مظلومیت دانست.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول