اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

"بدون نیاز به دور زدن تحریم‌ها"

"یونیدو" توان تامین تجهیزات صنعتی مورد نیاز ایران را دارد

خبرگزاری فارس: مستشار سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) در خاورمیانه گفت: یونیدو، "بدون نیاز به دور زدن تحریم‌ها" توان تامین تجهیزات صنعتی ایران را دارد.

"یونیدو" توان تامین تجهیزات صنعتی مورد نیاز ایران را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پروفسور رحیم‌پور پنج‌شنبه شب در حاشیه دیدار استاندار هرمزگان با نماینده سازمان یونیدو در ایران با بیان اینکه این سازمان، سازمانی فنی است نه سیاسی اظهار داشت:‌ از آنجایی که برخی از کشورها طرز فکر و زبان تعامل با یونیدو را بلد نیستند، فکر می‌کنند از ظرفیت این سازمان نمی‌توانند استفاده کنند.

وی افزود: یونیدو می‌تواند کانالی برای مبادلات فنی صنعتی باشد اما باید توجه داشت که تقاضاها را باید به این سازمان ارائه داد.

مستشار یونیدو در خاورمیانه ادامه داد: یونیدو حتی می‌تواند در قبال ایران بدون نیاز به دور زدن تحریم‌ها تجهیزات و امکانات مورد نیاز صنعتی برای این کشور تامین کند.

رحیم‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صنعتی شدن تنها به منزله برپا کردن کارخانه نیست، افزود: صنعتی شدن به معنای واقعی برخورداری از صنایعی در پروسه علمی و دانشگاهی است.

به گفته وی همیشه کشورهایی به جلو رفته‌اند که ارتباط عمیق و حقیقی با دانشگاه‌ها داشته‌اند.

به گفته رحیم‌پور اتصال دانشگاه‌های هرمزگان به صنایع این استان می‌تواند کمک شایانی به توسعه صنعت در این منطقه از ایران بکند.

وی در پایان افزود: جای تبریک دارد که بندرعباس با توجه به تحریم‌هایی که کشور با آن مواجه است، به این حد از پیشرفت صنعتی رسیده است.

سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو)، در سال 1966 تأسیس و در سال 1985 به یکی از آژانس‌های تخصصی سازمان ملل متحد تبدیل شد.

یونیدو با همکاری 172 کشور عضو به عنوان بخشی از نظام ملل متحد، مسئول ترویج توسعه صنعتی در جهان در حال توسعه است.

مقر این سازمان در شهر وین در کشور اتریش قرار دارد.

دفتر یونیدو در جمهوری اسلامی ایران در سال 1999 با هدف پشتیبانی از اولویت‌های صنعتی دولت جمهوری اسلامی ایران و به منظور برقراری ارتباط نزدیک با وزارتخانه‌ها، ارگان‌های دولتی و خصوصی، مؤسسات مدنی و تحقیقاتی و هم‌چنین بخش خصوصی افتتاح شد.

سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو)، در واقع آژانسی تخصصی بوده که تلاش‌های خود را بر محور فقرزدایی از طریق تقویت رشد بهره‌وری متمرکز کرده است.

این سازمان به کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای در حال گذار در جدال برای جلوگیری از به حاشیه رانده شدن در دنیای رو به جهانی شدن امروز کمک می‌کند.

این سازمان به بسیج دانش، مهارت‌ها، اطلاعات و فن‌آوری برای پیش‌برد اشتغال مولد، اقتصاد رقابتی و محیط زیست سالم مبادرت می‌ورزد.

انتهای پیام/ب10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول