اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس:

راهبرد فشار و تحریم علیه ایران کارساز نیست

خبرگزاری فارس: مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: غربی‌‌ها از روند مذاکرات هسته‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که راهبرد فشار و تحریم علیه ایران کارساز نیست.

راهبرد فشار و تحریم علیه ایران کارساز نیست

سیدجلال فیاضی، ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 فراز و نشیب‌های بسیار زیادی داشته است.

مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مقطعی براساس مدالیته، قرار بود جمهوری اسلامی ایران به شش سوال اصلی آژانس پاسخ دهد و همین کار نیز انجام شد و پاسخ‌های ایران با تائید آژانس رو به رو شد اما کارشکنی آمریکایی‌ها، مانع از ادامه مذاکرات و توافقات شد.

وی ادامه داد: با آنچه که در سال 1388 و در جریان فتنه اتفاق افتاد، کشورهای غربی امیدوار شدند که نظام جمهوری اسلامی ایران بر اثر این فتنه کارآیی خود را از دست بدهد و به همین امید، روند مذاکرات خود با ایران را قطع کردند.

فیاضی خاطرنشان کرد: بعد از وقایع سال 88، غربی‌ها بار دیگر در مذاکرات استانبول کارشکنی کردند و خواهان تبادل سوخت 20 درصد با 3.5 درصد اورانیوم شدند و در این راستا شرایط غیر قابل قبولی را نیز مطرح کردند، اما جمهوری اسلامی ایران در نهایت موفق شد خود، سوخت مورد نیازش را تولید کند.

مدیر مسئول روزنامه شهرآرا با اشاره به اینکه راهبرد فشار و تحریم علیه ایران کارساز نیست، گفت: مهم‌ترین دستاورد مذاکرات دور قبل در استانبول این بود که زمینه مناسبی را برای ادامه مذاکرات در بغداد فراهم کرد.

وی تصریح کرد: البته از حدود یک هفته قبل و با نزدیک شدن به مذاکرات بغداد، فضای رسانه‌ای بسیار سنگینی علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی کشورهای غربی و به‌ خصوص اسرائیل ایجاد شده است.

مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: غربی‌ها عنوان کرده‌اند که مذاکرات بغداد آخرین ایستگاه و فرصت نهایی ایران است، اما با توجه به فضای موجود باید اذعان کرد که در واقع مذاکرات بغداد، آخرین فرصتی است که ایران به آنها می‌دهد.

فیاضی در پایان ابراز امیدواری کرد که مذاکرات بغداد، پل مناسبی برای مذاکرات و توافقات بعدی میان ایران و 1+5 باشد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول