اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

هدف استکبار از تحریم کشورمان جلوگیری از قدرتمند شدن ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ایلام گفت: هدف اصلی استکبار از تحریم کشورمان جلوگیری از قدرتمند شدن ایران در منطقه است.

هدف استکبار از تحریم کشورمان جلوگیری از قدرتمند شدن ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام محمدنقی لطفی ظهر امروز در جمع نمازگزاران ایلامی در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: هدف استکبار جهانی به سردمداری آمریکا از تحریم‌ها و تهدیدها علیه ملت ایران اسلامی جلوگیری از تبدیل شدن ایران اسلامی به یک قدرت منطقه‌ای و جهانی است.

وی ادامه داد: ملت ایران اسلامی با الهام‌گیری از معارف ناب اسلامی و تکیه بر ارزش‌های دینی و الهی و همچنین با اعتماد به نفس و خودباوری و استقامت و پایداری همه فشارها و تحریم‌های گسترده را با درایت و شناخت موقعیت‌ها تبدیل به فرصت کرده است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: ملت ایران اسلامی توانسته است در عرصه‌های مختلف به ویژه علمی، پژوهشی، دانش هسته‌ای، پزشکی، هوا فضا، دانش نظامی و ... پیشرفت‌های بهت‌انگیز و تحسین‌برانگیزی را کسب کند.

لطفی تصریح کرد: این رویدادها سبب اعجاب جهانیان به ویژه آمریکا و کشورهای استعمارگر غربی که این فناوری‌ها را در انحصار خود دارند، شده است.

 

امام جمعه ایلام گفت: هدف رهبر معظم انقلاب اسلامی از نامگذاری امسال به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی استفاده از همه ظرفیت‌ها و به کارگیری توانمندی‌های داخلی برای رسیدن به استقلال اقتصادی و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان در اعمال فشار، تحریم و تهدیدهاست.

وی ادامه داد: دشمنان ملت تحریم‌های گسترده‌ای را علیه ملت ایران اسلامی به عنوان آخرین تیرهای ترکش خود که به زعم خویش ملت و نظام را به زانو درآورند را به سوی ملت رها کرده‌اند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: آنان خیال می‌کنند با این ترفند نظام و رهبری را به عقب‌نشینی از مواضع به حق و انقلابی که میراث بزرگ امام و شهیدان عزیز است، وادار می‌کنند. 

لطفی تصریح کرد: بنا بر این برای ناکام گذاشتن دشمنان از تحریم‌های اخیر شعار امسال که یک کار مهم و راهبردی است باید عملیاتی شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: برای تحقق آن در دولت و مجلس و همچنین در همه استان‌ها کارگروه‌های اقتصادی با استفاده از افراد کارشناس، مجرب، دلسوز و علاقه‌مند به ترقی و تعالی کشور و همچنین سرمایه‌داران کشوری و استانی تشکیل شود.

× مقاومت ملت بحرین دشمنان را وادار به عقب‌نشینی کرده است

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به مقاومت و پایداری ملت مظلوم بحرین اشاره کرد و گفت: مقاومت و پایداری ملت مظلوم و قهرمان بحرین در برابر توطئه‌های جدید آمریکا و ارتجاع عرب به ویژه رژیم نامشروع آل سعود را وادار به عقب‌نشینی کرد.

وی ادامه داد: این مقاومت‌ها سبب شد که توطئه‌ الحاق کشور بحرین به عربستان خنثی شود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: عربستان سرزمین پادشاهان و شاهزادگان سالخورده و فرسوده است و حکومت فعلی آن ضعیف‌ترین حکومت‌ها و در عین حال منفورترین حاکمان را دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به روز جهانی خانواده اشاره کرد و گفت: نظام خانواده از نگاه اسلام محکم‌ترین و مطمئن‌ترین کانون برای تعلیم و تربیت است.

× اظهار نظر مدیران غیر مسئول به غیر از شورای نگهبان در خصوص انتخابات ایلام مردود است

خطیب جمعه ایلام در ادامه به شایعات گسترده در استان ایلام پیرامون انتخابات و ابطال انتخابات حوزه شمالی گفت: از دستگاه امنیتی استان ایلام می‌خواهم عامل و یا عوامل بروز این شایعات را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: همه باید بدانند که تأیید و یا ابطال انتخابات از اختیارات قانونی شورای نگهبان است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: تا از طرف شورای نگهبان اعلام نظر نهایی نشود هر کلمه ولو از سوی یک مسئول در این رابطه گفته شود، مردود است.

لطفی تصریح کرد: ما مسئولین نیز هیچ اطلاعی در این خصوص نداریم و نباید هم داشته باشیم. 

 

امام جمعه ایلام گفت: به زودی شورای نگهبان نظر خود را اعلام خواهد کرد.

وی ادامه داد: البته می‌دانیم دروغ‌پراکنی و شایعه افکنی توسط عناصر ورشکسته و فتنه‌گران است که برای ناامن کردن استان و ایجاد اختلاف و تفرقه و بدبین کردن مردم استان به نظام صورت می‌گیرد و این عناصر هم شناسایی خواهند شد.

انتهای پیام/ی10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول