اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرداری زاهدان:

تلاش مردم و سازمان‌ها برای پاکیزگی محیط زیست ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان گفت: مردم و همه سازمان‌ها باید برای پاکیزگی محیط زیست تلاش کنند.

تلاش مردم و سازمان‌ها برای پاکیزگی محیط زیست ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شهرداری زاهدان، عبدالرزاق پاکزاد اظهار داشت: زمین تنها کالایی است که نه وارد می‌شود و نه صادر و هیچکس نمی‌تواند جایگزینی برای آن پیدا کند بنابراین همه مردم و سازمان‌ها باید در حفظ آن دخیل باشند.

وی افزود: در طی 30 سال گذشته جمعیت شهر زاهدان دو تا سه برابر شده است که در پی آن تولید زباله افزایش یافته و نیاز است دستگاه‌های متولی محیط زیست در این راه از امکانات بیشتری بهره‌مند شوند.

پاکزاد با اشاره به اینکه هم‌اکنون روزانه 350 تا 400 تن زباله در شهر زاهدان تولید می‌شود، گفت: ضرورت دارد تلاش کنیم فرهنگسازی لازم برای کاهش تولید زباله یا تفکیک آن در مبدأ از سوی مردم صورت پذیرد تا محیط زیست شهری در معرض خطر قرار نگیرد.

وی از مرکز بهداشت که اقدامات خوبی را با آموزش چهره به چهره 800 هزار نفر در این زمینه آغاز کرده تقدیر و ابراز امیدواری کرد که این کار تداوم داشته باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان بیان داشت: یکی از برنامه‌هایی که برای جمع‌آوری مطلوب زباله‌ها در دستور کار قرار دارد خریداری زباله از مردم است.

وی از نصب 200 تا 250 مخزن از سال آینده در سطح شهر خبر داد و گفت: استفاده از کامیون‌های روباز برای جمع آوری زباله در شأن زاهدان نیست و باید از امکانات بهتر و بیشتری در این زمینه استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان‌وبلوچستان نیز گفت : زباله باعث آلودگی آب که مهمترین نیاز انسان است خواهد شد و باید همه مردم در کاهش زباله همکاری کنند.

محمد کرمی‌نژاد افزود: هم‌اکنون حدود 28 هزار انشعاب آب شور و 85 هزار انشعاب آب شیرین در زاهدان وجود دارد که در ماه مبارک رمضان کل چاه‌های شور این شهر، شیرین می‌شود و امیدواریم آب شوری در سطح شهر وجود نداشته باشد.

وی همچنین از تلاش مضاعف شرکت آب و فاضلاب برای انتقال آب به شهر زاهدان از دریای عمان خبر داد.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول