اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی ـ1

نبرد رسانه‌ای غرب علیه جهان اسلام نابرابر است

خبرگزاری فارس: دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی گفت: نبرد رسانه‌ای نابرابر غرب علیه جهان اسلام مهم‌ترین چالش امت اسلامی در عصر کنونی است.

نبرد رسانه‌ای غرب علیه جهان اسلام نابرابر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام علی کریمیان پیش از ظهر امروز در همایش حوزه، رسانه و ارتباطات با رویکرد بین‌الملل که در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به چالش پیش روی امت اسلامی اظهار کرد: می‌توانیم با بهره‌مندی از تجربه گرانسنگ خود به ساحل مقصود برسیم و چالش کنونی را به فرصتی برای جهان اسلام تبدیل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: حوزویان آگاه و زمان‌شناس در تمام مراحل فرآیند مذکور باید نقشی در خور و بی‌بدیل ایفا کنند.

دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با بیان اینکه مهم‌ترین چالش امت اسلامی در عصر کنونی نبرد رسانه‌ای نابرابر غرب علیه جهان اسلام است گفت: این نبرد به مدد فناوری اطلاعات، پخش امواج و استفاده از فضای مجازی تا دوردست‌ترین نقاط جهان گسترش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این امر سبب شده خردسالان همچنین هدف چنین نبردی قرار گیرند و دشمنان در این نبرد وارد خانه‌ها شده و هم‌نشینی با کودکان ما را برمی‌گزیند و همه اعتقادات، ارزش‌ها، مبانی فرهنگی و اجتماعی را به تدریج هدف خود قرار می‌دهند.

کریمیان با اشاره به ابعادی از چالش و تهدید رسانه‌ای که امروز امت اسلامی با آن مواجه است گفت: امروز با پدیده‌ای با عنوان انقلاب رسانه‌ها و ابزارهای اطلاع‌رسانی دست به گریبان هستیم که آسیب‌های آن فراوان است.

وی خاطر نشان کرد: سه قدرت تکنولوژی برتر جهان، رایانه، ارتباطات و رسانه‌ها سامان پیدا کرده که درآمد سالانه آن فراوان بوده و این صنعت نوین با شتابی خیره‌کننده اصلی‌ترین سلاح رقابت‌های قرن 21 را تشکیل می‌دهد.

دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با بیان اینکه انقلاب مولتی مدیا زندگی همه افراد را به مبارزه می‌طلبد افزود: این صنعت مسائل اخلاقی، اعتقادات، شکل‌گیری شخصیت کودکان، دگرگون‌سازی خانواده و حریم شخصی را متأثر کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در دنیای سیاست رسانه‌های استکباری، دو خبرگزاری جهانی مانند رویترز و آسوشیتدپرس وجود دارد که دارای چند هزار دفتر در سراسر جهان بوده و بر بیش از 80 درصد جریان خبری جهان سلطه دارند.

کریمیان ادامه داد: این خبرگزاری‌ها آنچه با سیاست‌های استکباری ناهماهنگ است را منتشر نمی‌کنند و آنچه منتشر می‌کنند به خدمت اهداف استکباری درمی‌آورند.

وی با بیان اینکه امروز با پدیده‌ای با عنوان جنگ اصطلاحات روبه‌رو هستیم گفت: منابع خبری رسانه‌های غربی از راه وضع اصطلاحات با مفاهیم خاص سعی می‌کنند گفتمان مورد نظر خود را در دفاع از هنجارهای غربی و تخریب ارزش‌های دینی و ملی کشورهای مستقل مسلط کنند.

دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی خاطر نشان کرد: رسانه‌های آمریکایی‌، اروپایی، غربی، سینماهای غربی و هالیوود و بسیاری از بنیادهای فرهنگی و مراکز پژوهشی زیر سلطه صهیونیست‌ها هستند.

وی ادامه داد: اکنون با انبوهی از رسانه‌های دینی و معناگرا روبه‌رو هستیم که در کنار موج‌های تهدید سکولاریسم سعی می‌کنند با اهرم دین به جنگ دین اسلام بروند.

کریمیان یادآور شد: امروز بیش از 100 رسانه دیداری و تلویزیونی به زبان فارسی برنامه‌هایی را پخش می‌کنند که شامل طیف وسیعی از رسانه‌های غربی و بیگانه است.

کریمیان تاکید کرد: اگر تا گذشته‌ای نه چندان دور فرزندان امت اسلامی هوشیاری لازم نسبت به رویارویی با این چالش نداشتند، امروز مردانی پای در این عرصه گذاشته و آستین همت بالا زده‌اند که گروهی از دست‌پروردگان حوزه علمیه هستند.

وی عنوان داشت: تجربه بیش از سه دهه تلاش رسانه‌ای برای معرفی اسلام ناب محمدی و ارزش‌های انقلاب امروز با تجربه ده‌ها شبکه رادیویی، تلویزیونی و مؤسسه رسانه اسلامی در پنج قاره جهان در خطوط مقدم نبرد رسانه‌ای و فرهنگی با استکبار جهانی و غرب گره خورده است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول