اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل عدم اختصاص اعتبار به موقع

پروژه‌های عمرانی فنوج معطل مانده است

خبرگزاری فارس: بخشدار فنوج گفت: پروژه‌های عمرانی بخش فنوج به دلیل عدم اختصاص به موقع اعتبارات به حالت تعطیل درآمده‌اند.

پروژه‌های عمرانی فنوج معطل مانده است

جمشید سارانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیکشهر اظهار داشت: در بخش فنوج تعداد 46 پروژه عمرانی، راهسازی، بهداشتی، آبرسانی، برق رسانی، کشاورزی، طرح هادی و ورزشی با اعتبار 100 میلیارد ریال در حال اجرا است که به دلیل عدم اختصاص به موقع اعتبار بیشتر آنها یا اصلا اجرا نشده‌اند یا اینکه تعطیل و نیمه کاره رها به حال خود باقی مانده‌اند.

وی افزود: ضروری است تا مسئولان فکری جدی و اساسی برای آنها بکنند تا مردم بتوانند از نعمات و برکات آنها بهره‌مند شوند.

بخشدار فنوج بیان کرد: احداث محور فنوج از طریق کلدر به تنگ سرحه، بیمارستان 10 تختخوابی، سالن ورزشی برای جوانان، پل فنوج به دهستان کتیچ و اجرای طرح هادی روستایی، ساخت دیوار حفاظتی، اتمام خانه‌های بهداشت و دیگر پروژه‌های بزرگ و کوچک عمرانی از مهم‌ترین پروژه‌هایی هستند که برای مردم منطقه حیاتی است و باید هر چه سریع‌تر اعتبار لازم اختصاص یابد تا طرح‌ها اتمام و به بهره‌برداری برسند.

سارانی گفت: یکی از طرح‌های عمرانی که مردم بخش فنوج با 45 هزار نفر جمعیت سال‌ها است در انتظار آن هستند بازگشایی و آسفالت راه فنوج از طریق کلدر به تنگ سرحه به طول 38 کیلومتر است که از سال 1388 با اعتبار 12 میلیارد ریال آغاز شده و کارش به کندی پیش می‌رود‌.

وی تصریح کرد: در صورت آسفالت و بهره‌برداری از این راه، مسیر 140 کیلومتری فنوج از طریق بنت به 70 کیلومتر کاهش می‌یابد و 45 هزار نفر فنوجی با بیش از 150 روستا از پیچ و پرتگاه‌های محور قبلی نجات پیدا خواهند کرد.

بخشدار فنوج ادامه داد: همچنین با ساخت این محور، مسیر فنوج به ایرانشهر از طریق مسکوتان از 19 کیلومتر به 100 کیلومتر کاهش می‌یابد.

سارانی افزود: کم شدن طول مسیر، جابه‌جایی آسان کالا و مسافر و کاهش هزینه سوخت و از بن بست خارج شدن بخش فنوج و اتصال به جاده ترانزیتی نیکشهر به ایرانشهر از مهم‌ترین مزیت این راه به شمار می‌رود.

وی همچنین از تعطیل شدن کامل خدمات درمان بستر (بیمارستان 10 تختخوابی فنوج) به شدت ابراز گلایه کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه بیمارستان فنوج همزمان با بیمارستان‌های شهرستان زابلی و دلگان آغاز شده ولی این پروژه به دلیل کمبود اعتبار تعطیل شده در حالی که دو بیمارستان فوق‌الذکر، یکی دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

بخشدار فنوج خاطرنشان کرد: ساخت بیمارستان‌های زابلی، دلگان و فنوج از مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری هستند که برای آن دو اعتبار به موقع اختصاص داده شده ولی بیمارستان فنوج به دلیل کمبود اعتبار تعطیل و نیمه کاره رها مانده است.

سارانی عنوان کرد: بیمارستان خدمات درمان بستر 10 تختخوابی فنوج از مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری به استان در زمینی به مساحت 3 هزار و 100 متر مربع و زیر بنای یک‌هزار و 400 مترمربع از سال 1388 با اعتبار 12 میلیارد ریال عملیات اجرایی آن آغاز شده است و اکنون با گذشت سه سال، فقط 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تنها 3 میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص داده شده است.

وی همچنین خواستار تسریع در ساخت پل فنوج به دهستان کتیچ شد و افزود: این پل با شش دهنه 5/22 متری  با 20 میلیارد ریال اعتبار از مهرماه سال 1390 آغاز شده و تاکنون 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بخشدار فنوج گفت: در صورت افتتاح این پل که بر روی رودخانه زوار در حال ساخت است تعداد 122 روستا با 14 هزار نفر از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

سارانی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از طرح‌های نیمه تمام سالن ورزشی چند منظوره فنوج است که از سال 1385 به مساحت یک‌هزار و 400 متر مربع با اعتبار 2 میلیارد و 160 میلیون ریال عملیات اجرایی آن آغاز شده و تاکنون با گذشت شش سال، 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: این سالن ورزشی فنوج یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری است که همچنان ورزشکاران فقط ساختمان آن را بدون تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و نصب کفپوش نظاره‌گر هستند.

بخشدار فنوج همچنین از دیگر طرح‌های عمرانی که تعطیل شده‌اند را احداث راه فنوج به کتیچ، احداث دیوار حفاظتی مدانچ و محمدآباد، راه کتیچ به رمشک عنوان کرد و افزود: ده‌ها طرح عمرانی، کشاورزی، بهداشتی و راهسازی دیگر هم در بخش تعطیل و نیمه تمام و حتی اصلا اجرایی نشده‌اند که مسئولان باید هر چه سریع‌تر فکری برای آنها کرده تا مردم بخش فنوج بتوانند از مزایای آنها بهره‌مند بشوند.

سارانی اظهار داشت: فنوج یکی از پنج بخش توابع شهرستان نیکشهر است که به فاصله 140 کیلومتر از مرکز این شهرستان واقع شده است.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول