اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال جاری

12 هزار دانشجوی اصفهانی در اردو‌های جهادی شرکت می‌کنند

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: در سال جاری 12 هزار نفر از دانشجویان سراسر استان در اردو‌های جهادی شرکت می‌کنند و به فعالیت در راستای عمران و آبادانی مناطق محروم می‌پردازند.

12 هزار دانشجوی اصفهانی در اردو‌های جهادی شرکت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد رضایی ظهر امروز در همایش هجرت سه به مناسبت آموزش سرگروه‌های جهادی استان اصفهان اظهار داشت: بسیج دانشجویی متولی برگزاری اردو‌های جهادی در استان بوده است.

وی به آغاز فعالیت اردو‌های جهادی در استان از سال 1385 اشاره کرد و افزود: در این سال دانشجویان بسیجی فعالیت خود را با شش گروه جهادی در سراسر استان آغاز کرده‌اند و هر ساله این موضوع با رشد کیفی و کمی قابل توجهی مواجه می‌شود.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال گذشته دانشجویان موجود در سراسر استان با 86 گروه جهادی در این اردو‌ها در عرصه‌های مختلف حضور یافته‌اند، تصریح کرد: در سال جاری نیز بیش از 110 گروه جهادی در عرصه‌های مختلف برای برگزاری اردو‌های جهادی حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی در سال گذشته در عرصه‌های بهداشت و درمان، علمی، آموزشی و فرهنگی، کشاورزی و منابع طبیعی، به‌سازی و نو‌سازی، عمرانی و آبادانی و عرصه‌ خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی حضور یافته‌اند.

رضایی با بیان اینکه در سال گذشته 82 هزار نفر روز در اردوهای جهادی بسیج دانشجویی شرکت داشته‌اند، تاکید کرد: از این تعداد حدود 4 هزار نفر از آنها از دانشجویان موجود در سراسر استان بوده‌اند و در سال جاری نیز 12 هزار نفر دانشجو در این اردو‌ها شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی در اردو‌های جهادی سال جاری دو راهبرد را پیش رو دارد، اضافه کرد: تخصصی شدن عرصه‌ها و حضور هر یک از گروه‌های جهادی در یک منطقه محروم از راهبرد‌های تعیین شده برای اردو‌های جهادی سال جاری به شمار می‌رود.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان با اشاره به اینکه اردو‌های جهادی از حدود شش سال گذشته تاکنون در سطح کشور اجرا شده است، بیان داشت: کیفی‌سازی و عمق‌بخشی با رویکرد فرهنگی و تربیتی به عنوان شعار اردو‌های جهادی در سال جاری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اردو‌های جهادی از ابتدای تیرماه جاری در سراسر استان آغاز می‌شود و این اردو‌ها تا پایان شهریورماه جاری ادامه دارد، گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب دانشجویان بسیجی باید در چهار بُعد معنویت، بصیرت، مهارت و معرفت تربیت شوند.

رضایی با اشاره به اینکه عشق، ایمان و بصیرت از ستون‌های اصلی اردو‌های جهادی محسوب می‌شوند و این ابعاد باید تقویت شوند، اظهار داشت: دانشجویان و جهاد‌گران باید با یک برنامه‌ریزی قوی، مدون و منسجم در سال جاری در اردو‌های جهادی شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح صالحین از برنامه‌های بسیج دانشجویی استان در اردو‌های جهادی سال جاری است، ادامه داد: شجره طیبه صالحین از مهم‌ترین برنامه‌های راهبردی این سازمان محسوب می‌شود و تمام برنامه‌ها باید در راستای شجره طیبه صالحین اجرا شود.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان تصریح کرد: انتظار این است که در پایان اردو‌های جهادی دانشجویان غیر بسیجی که در این اردو‌ها و در طرح صالحین شرکت کرده‌اند عضو بسیج شوند.

وی با اشاره به اینکه عمق‌بخشی داخلی نظام جمهوری اسلامی ایران از مهم‌ترین رسالت‌ها و وظایف این سازمان به شمار می‌رود، اضافه کرد: این موضوع با دو راهبرد شامل افزایش رضایتمندی مردم و کارآمدی نظام محقق می‌شود و این دو راهبرد در اردو‌های جهادی قابل اجرا است.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول