اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کازرون خبر داد

تولید 5 تن در هکتار محصولات تریتیکاله در کازرون

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی کازرون گفت : یکی از کشاورزان شهرستان کازرون در برداشت پنج تن در هکتار در محصول تریتیکاله رکورد زد و این رکورد در سطح مزارع تریتیکاله دیم فارس بی‌سابقه است.

تولید 5 تن در هکتار محصولات تریتیکاله در کازرون

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، عبدالرسول گندمی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در اظهار داشت: عملیات برداشت محصول تریتیکاله از 350 هکتار از مزارع شهرستان کازرون آغاز شد که بر اساس کیل‌گیری در یکی از مزارع این شهرستان عملکرد پنج تن در هکتار تریتیکاله دیم به دست آمد.

وی افزود: این میزان تولید حدود سه برابر میانگین تولید در زراعت دیم محصول تریتیکاله در سطح استان فارس است .

مدیر جهاد کشاورزی کازرون در ادامه عملکرد پنج تن در هکتار این محصول را نتیجه استفاده از روش کشاورزی حفاظتی عنوان و تصریح کرد: به کارگیری این شیوه باعث می‌شود ضمن حفظ بقایای گیاهی، میزان مصرف آب، بذر و کود شیمیایی به حداقل رسیده و تولید محصول در واحد سطح به طور چشمگیری افزایش یابد.

گندمی اضافه کرد: در سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود حدود 700 تن تریتیکاله در شهرستان کازرون تولید و بهره‌برداری شود.

وی ابراز داشت: محصول تریتیکاله علاوه بر مصرف در تغذیه دام، ارزش غذایی نیز داشته و قابلیت اختلاط با گندم معمولی به منظور تهیه نان را دارا است.

این مسئول در بخش دیگر سخنانش از متقاضیان اجرای پروژه‌های آبیاری نوین خواست با مراجعه به اداره جهاد کشاورزی شهرستان کازرون نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

گندمی در ادامه نیز ارائه تسهیلات به متقاضیان اجرای پروژه‌های آبیاری نوین را 35 میلیون ریال بلاعوض بیان کرد و گفت: با بازدید نخستین از مکان اجرای طرح، تهیه و طراحی نقشه مورد نظر همراه با تهیه لوازم و اتصالات استاندارد و در نهایت اجرای طرح آبیاری نوین دنبال می‌شود.

این مسئول گفت: در سال زراعی جاری حدود 34 هزار هکتار زمین زیر کشت گندم و جو رفته و 350 هکتار نیز به کشت تریتیکاله در این شهرستان اختصاص یافته است.

گندمی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود 90 هزار تن گندم و جو و 700 تن تریتیکاله در این شهرستان تولید و بهره‌برداری شود.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون ادامه داد: مجید دهقان کشاورز این شهرستان در تولید پنج تن تریتیکاله در هر هکتار و عبدالعلی دهقان با تولید چهار تن و 500 کیلوگرم گندم در هکتار، رکورد کشوری و استانی تولید دیم در این دو محصول را شکستند.  

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول