اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خواستار شد

ایجاد برندهای معتبر و با کیفیت ایرانی در کشور

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: باید با هدف ترغیب مردم به استفاده از کالاهای داخلی برندهای معتبر و با کیفیت در داخل کشور ایجاد شود.

ایجاد برندهای معتبر و با کیفیت ایرانی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم اظهار داشت: ارزش دادن به تولید ملی در عرصه‌های مختلف، راهکار اصلی و اساسی در زمینه حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی است.

وی فرهنگ‌سازی در جامعه برای ترغیب و تشویق مردم به استفاده از کالاهای ایرانی و حمایت از تولید ملی را بسیار ضروری دانست و گفت: تولیدکنندگان و صنعتگران کشورمان باید با تولید محصولات با کیفیت و استاندارد، گامی مؤثر در این راستا بردارند.

استاندار قم از برپایی نمایشگاهی برای عرضه مستقیم محصولات استاندارد و با کیفیت ایرانی در این استان خبر داد و گفت: مسئولان امر باید برای ایجاد برندهای معتبر و با کیفیت عالی و قابل رقابت با انواع خارجی در سطح کشور و در استان قم تلاش کنند.

در این جلسه همچنین اصلاح نظام توزیع، گسترش پوشش استاندارد، بسته‌بندی مناسب، الزام خرید کالاهای ایرانی با اولویت استان قم در دستگاه‌های اجرایی، تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کالاهای داخلی، توسعه بازارهای هدف به ویژه در کشورهای همسایه و مسلمان، تسریع در تکمیل پروژه‌های صنعتی نیمه تمام و رشد و توسعه بخش کشاورزی از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات استان قم در راستای تحقق شعار « تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» عنوان شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود خواستار نظارت جدی دستگاه‌های مسئول بر باشگاه‌های ورزشی خصوصی در سطح شهر قم شد و گفت: مجوز راه‌اندازی باشگاه‌های ورزشی به افراد با صلاحیت ارائه شود.

استاندار قم همچنین تصریح کرد: شهرداری قم و دستگاه‌های اجرایی باید نصب تابلوها و دیوارنویسی‌ها با محتوای شعارهای فرهنگی و دینی را به‌ویژه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سطح شهر مقدس قم و جاده‌های استان و مبادی ورودی در دستور کار قرار دهند.

در این جلسه همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) و رئیس شورای فرهنگ عمومی بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب دستگاه‌های فرهنگی برای ایام فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان تاکید کرد و خواستار توجه هر چه بیشتر به مسائل و مشکلات جوانان شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه توجه جدی همه مردم و مسئولان به شعار امسال و ارائه راهکارهای اجرایی برای تحقق این مهم و مقابله با تهدیدات و تحریم‌های مستکبران غربی را بسیار ضروری دانست.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول