اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی:

تحقق شعار سال نیازمند تغییر در نگاه مسئولان است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی گفت: تحقق شعار سال جاری و منویات مقام معظم رهبری نیازمند تغییر در نگاه مسئولان و تعامل میان آنهاست.

تحقق شعار سال نیازمند تغییر در نگاه مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام‌ سیدحسن شریعتی صبح امروز پنج‌شنبه در نخستین همایش ملی صنعت، نظام حقوقی و پیش‌گیری از جرم که در تالار اجتماعات دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: از امور زیربنایی و بسیار مهم کشور مقوله اقتصاد است و آنچه که در منویات مقام معظم رهبری دارای اهمیت بارزی است، رشد تولید ملی و تحقق اهداف اقتصادی است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی ادامه داد: استکبار جهانی به شیوه‌های مختلف به ‌دنبال مانع‌تراشی برای عدم تحقق رشد و توسعه ایران است و یکی از مهم‌ترین عرصه‌هایی که دشمن نیز روی آن سرمایه‌گذاری زیادی کرده است، عرصه اقتصاد است.

شریعتی گفت: سال جاری با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری شده است که در واقع ادامه جهاد اقتصادی عظیمی است که رهبر معظم انقلاب سال گذشته فرمان آن را صادر کردند.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی سال جاری و هم‌چنین در سخنرانی خویش در جمع زائران و مجاورین حرم مطهر رضوی، راهکارهای موثری را برای افزایش تولید ملی و رونق اقتصادی ارائه کردند و باید مسئولان و کارگزاران نظام، این راهکارها را مدنظر داشته باشند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی تصریح کرد: تلاش برای ارتقای سطح تولید داخلی و هم‌چنین کیفیت آن یک امر ضروری و البته نیازمند مجاهدت بخش‌های مختلف جامعه است.

وی با اشاره به وظیفه کارگزاران نظام در این زمینه یادآور شد: برای تحقق شعار سال نیازمند تغییر اساسی در نوع نگاه مسئولان به مقوله‌های اقتصادی و از سوی دیگر نیازمند تعامل و همکاری بیشتر میان آنها هستیم.

شریعتی افزود: بخشی از بسترهای لازم برای تولید ملی در قوانین حقوقی ایران تدوین شده است و باید با بازنگری در قوانین و ضوابط اقتصادی، زمینه تولید و کارآفرینی بیشتر را فراهم کنیم.

وی گفت: تا زمانی که نوع نگاه واحد و یک‌دست نشود، نمی‌توانیم از کارآفرینان انتظار داشته باشیم که انتظارات رهبری را فراهم کنند.

شریعتی با اشاره به برگزاری همایش ملی صنعت، نظام حقوقی و پیش‌گیری از جرم ادامه داد: نتیجه این جلسات باید سبب افزایش حساسیت مقامات اجرایی، تقنینی، قضایی و کارآفرینان نسبت به رونق تولیدات ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی شود.

رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی تصریح کرد: باید فرهنگ مصرف تولیدات داخلی را در میان مردم ترویج دهیم تا از این طریق کارآفرینان و تولیدکنندگان نیز انگیزه لازم برای ادامه فعالیت را پیدا کنند.

وی تاکید کرد: دادگستری خراسان‌رضوی نیز از ابتدای سال جاری و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تمام ظرفیت‌های خود را به ‌کار گرفته و آمادگی بالایی برای همکاری با سایر ارگان‌های اداری و تقنینی در سطح استان خراسان‌رضوی دارد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول