اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس:

اخلاص رزمندگان رمز جلب نصرت الهی در جنگ بود

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ما بر اساس کثرت نیرو و تجهیزات نمی‌جنگیدیم بلکه بر اساس نصرت الهی بود که مبارزه می‌کردیم و در واقع اخلاص رزمندگان رمز جلب نصرت الهی در جنگ بود.

اخلاص رزمندگان رمز جلب نصرت الهی در جنگ بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سردار سرتیپ پاسدار سید محمد باقر‌زاده شامگاه چهارشنبه در پایان مراسم تشییع پیکر 96 شهید دوران دفاع مقدس در حسینیه عاشقان ثارالله اظهار کرد: امروز تندیس‌هایی از اخلاص را در میانمان داریم، پیکر مطهر شهدا، مردمانی که اخلاصی تام داشتند و حتی بسیاری از آنها حاضر نشدند نامی از آنها باقی بماند.

وی با بیان اینکه پیکر مطهر این شهدا مربوط به استان‌های آذربایجان، همدان، تهران و برخی دیگر از مناطق کشور است، خطاب به جمعیت پرشور تشییع کنندگان در اهواز گفت: دعا کنید بخشی از شهدای خوزستان را که در جزایر اروند هنوز اجساد آنها کشف نشده، کاوش کنیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در عین حال تصریح کرد: این شهدا متعلق به هر شهر و دیاری که باشند مهمان شما بودند و به شایسته‌ترین وجه از آنها استقبال و پیکرهای مطهر آنان را بدرقه کردید.

به گفته باقر‌زاده پیکر مطهر این شهدا با تلاش 33 روزه کمیته جست‌و‌جوی مفقودین در فاو و تعدادی هم در جزایر مجنون کشف و از طریق مرز شلمچه وارد کشور شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در جزایر مجنون به علت اختلالی که نیروهای امنیتی آمریکایی در حوزه نفتی مجنون عراق ایجاد کرده‌اند، عملیات کاوش فعلاً متوقف شده و در حال رایزنی با مقامات کشور عراق برای حل این مشکل هستیم اما در آخرین مرحله کاوش این تعداد شهید یافت شده است.

وی خاطراتی از تفحص شهدا نقل کرد و افزود: در یکی از تفحص‌های اخیر، دفترچه کنکور یکی از شهدا کشف شد که نشان می‌دهد این شهید و دیگر شهیدان، افراد مستعدی بودند که اگرچه دغدغه تحصیل و پیشرفت علمی کشورشان را داشتند اما بر سر دو راهی دین و دنیا، آنجا که احساس تکلیف کردند، به جبهه‌ها شتافتند در حالی که مترصد فرصتی بودند تا در صورت برگشت به عقب در آزمون ورود به دانشگاه هم شرکت کنند.

باقرزاده ادامه داد: این مسئله نشان می‌دهد این شهدای جوان خواهان ترقی و طی مدارج علمی بودند و نسبت به سرنوشت علمی کشور بی‌تفاوت نبودند اما در آن مقطع بر خود لازم دیدند در دانشگاه عاشورا وارد شوند و حسین‌گونه به شهادت برسند.

وی خاطره دیگری نقل کرد و افزود: در همین کاوش‌های اخیر در منطقه فاو، یکی از پیکرهای شهدا در حالی که تمثال حضرت امام خمینی (ره) بر سینه این شهید نصب شده بود، یافت شد و بلافاصله پس از خارج کردن پیکر این شهید، سرباز عراقی که در آن محل بود عکس امام را بوسید و با زدن آن به سر و صورت، خود را متبرک کرد.

* حماسه فتح خرمشهر سراسر فداکاری است

رئیس بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با تبریک سالروز فتح خرمشهر گفت: حماسه فتح خرمشهر حادثه‌ای است که برای همه ما شیرین و دلپذیر است و اهوازی‌ها بیش از مردم دیگر مناطق کشور سوم خرداد را به یاد دارند.

باقر‌زاده تصریح کرد: هنوز نتوانسته‌ایم ابعاد این حادثه بزرگ را آنطور که باید تشریح کنیم.

وی افزود: 6 هزار نفر در عملیات بیت المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد به شهادت رسیدند و عملیات در منطقه‌ای به وسعت 5 هزار و 500 کیلومتر مربع انجام شد که واقعاً معجزه بود.

پیکر مطهر 96 شهید دوران دفاع مقدس شامگاه چهارشنبه در میان حزن و اندوه و چشمان اشکبار مردم ولایت‌مدار اهواز تشییع شد.

این مراسم قرار بود ساعت 18 از میدان شریعتی به سمت حسینیه عاشقان ثارالله ادامه یابد که به علت حضور گسترده مردم با بیش از یک ساعت تأخیر انجام شد.

در مسیر تشییع این شهیدان ایستگاه‌های صلواتی متعددی برپا شده و مردم با گل و گلاب و اسپند از شهدای تازه تفحص شده در مناطق عملیاتی جزایر مجنون و فاو استقبال می‌کردند.

کاروان «فرزندان روح‌الله در آغوش روح‌الله» بعد از اهواز، از شهرهای شوش، دزفول، اندیمشک و پادگان دوکوهه، پلدختر، معمولان، خرم‌آباد، دورود، بروجرد، شازند، اراک، خمین، محلات، دلیجان، کاشان، قم و تهران عبور می‌کند و روز 14 خرداد همزمان با سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در تهران تشییع می‌شوند.

انتهای پیام/آ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول