اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی:

اصلاح نژاد اسب ترکمن 3 میلیارد ریال اعتبار دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: برای اصلاح نژاد اسب ترکمن سه میلیارد ریال اعتبار در قالب مصوبات سفر سوم دولت به خراسان شمالی پیش‌بینی شده است.

اصلاح نژاد اسب ترکمن 3 میلیارد ریال اعتبار دارد

 ابوالفضل یاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد طرح اصلاح نژاد و حفظ ذخایر را از مصوبات مهم سفر دولت در بخش کشاورزی خراسان‌شمالی برشمرد و اظهار داشت:‌ به همین منظور سه میلیارد ریال اعتبار از سال 89 تا 93 در نظر گرفته شده است.

وی اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان که در قالب سفر سوم دولت به این استان انجام می‌شود را برشمرد و افزود:‌ در این راستا 50 درصد هزینه‌های اجرای طرح از محل کمک‌های بلاعوض دولت و باقی‌مانده از طریق متقاضی تأمین می‌شود.

به گفته یاوری، آورده متقاضی نیز از محل تسهیلات بانکی قابل ارائه خواهد بود تا سیستم‌های آبیاری در استان توسعه یابد.

وی همچنین احداث شبکه آبیاری و زه‌کشی، طرح های شبکه فرعی و آبیاری را در خراسان‌شمالی برشمرد و افزود: این طرح‌ها در استان اجرایی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی همچنین ایجاد ردیف اعتباری برای توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار، تعیین سهم مشارکت کشاورزان برای احداث جاده‌های عمومی بین مزارع و اختصاص اعتبارات از صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را از دیگر مصوبات برشمرد که هم اکنون بخشی از این مصوبات اجرایی شده است.

به گزارش فارس، نیمی از جمعیت 843 هزار نفری خراسان‌شمالی در روستاهای این استان سکونت داشته که عمدتاً به کار کشاورزی اشتغال دارند.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول