اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

اجرای عدالت اجتماعی از ویژگی نظام اسلامی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: استکبارستیزی و اجرای عدالت اجتماعی از ویژگی نظام اسلامی است.

اجرای عدالت اجتماعی از ویژگی نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علیرضا جمشیدی عصر امروز در همایش تجلیل از فعالان عرصه زکات در شهرستان کلاله اظهار داشت: برخی از آیات قرآن جایگاه زکات را مقارن و در کنار نماز قرار داده است و در برخی از آیات هم محل مصارف آن را نام برده و در آیاتی هم به این نکته اشاره شده که منکران زکات گناهکار و از اسلام طرد خواهند شد.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) متذکر شد: امام صادق می‎فرماید "اگر کسی زکات را در اندیشه و فکر خویش مانع شود در حالی بمیرد که از دین اسلام خارج شده است".

جمشیدی اذعان کرد: از آنجایی که پرداخت زکات یک فریضه الهی و از موکدات ربانی است که به آن اعتقاد داریم باید برای تحقق آن گام برداریم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با اشاره به اثرات پرداخت زکات تصریح کرد: اثرات این فریضه الهی هم فردی و هم اجتماعی است و تردیدی نیست که حاکمیت دینی به این موضوع با دقت نظر می‎پردازد.

وی تاکید کرد: در زندگی فردی کسی که زکات پرداخت می‎کند به نوعی می‎توان گفت که جانش را بیمه کرده و به مالش برکت بخشیده است و در زندگی اجتماعی هم سبب تقویت، عزت و موفقیت مدیریت الهی و نظام دینی می‎شود.

جمشیدی با بیان اینکه دشمن به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام دینی است بیان کرد: وقتی ما به فرایض دینی و الهی جامه عمل می‎پوشانیم کارآمدی نظام را به رخ دشمنان خود می‎کشیم و آنها را ناامید می‎کنیم و جهان‎شمولی اجرای یک ایده نشانه موفقیت، تیزبینی و بصیرت طرح یک الگوی عملی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: وقتی در نظام اجتماعی از زکات سخن به میان می‎آید محرومیت را از امت می‎زداید، فقیر جامعه را تامین می‎کند و برادری و وحدت را در جامعه به همراه دارد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول