اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور مدیرکل منابع طبیعی گلستان:

برداشت فنی از جنگل باعث تجدید حیات می‎شود

خبرگزاری فارس: مشاور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: برداشت فنی از جنگل زادآوری و تجدید حیات جنگل را در پی دارد.

برداشت فنی از جنگل باعث تجدید حیات می‎شود

سعید محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: عموم آحاد جامعه آنچه را که در خصوص طرح جنگل می‎دانند بسیار سطحی است به گونه‎ای که حقایق مطرح نمی‎شود.

وی تصریح کرد: در هر طرح جنگل دارای یک کتابچه تعریف شده که به تصویب شورای عالی جنگل کشور می‎رسد و در این کتابچه تعداد درختانی که برداشت می‎شود و نوع عملیات و ضرورت آن مشخص است.

محمدی با اشاره به اینکه این برداشت‎ها در یک فرآیند قانونی انجام می‎شود عنوان کرد: برای رشد تولید جنگل و با توجه به اینکه ما نیاز به صنعت چوب نیز داریم این برداشت‎های فنی انجام می‎شود که تولید جنگل را افزایش می‎دهند و همچنین اگر درختی در جنگل بیفتد گاهی اوقات دچار آفت شده و خساراتی را به بار خواهد آورد.

مشاور مدیرکل منابع طبیعی گلستان با بیان اینکه کتابچه‎ طرح‎های جنگلی توسط کارشناسان مجرب و تحصیل‎کرده‎های جنگلداری تدوین می‎شود، اذعان داشت: برشی که در راستای این عملیات اتفاق می‎افتد اصولا درختان خشکیده، باد زده، دچار صاعقه و یا دچار آفت شده است که توسط کارشناسان برای برش علامت‌گذاری می‎شوند.

وی در پایان متذکر شد: همچنین برخی از برداشت‎ها نیز در راستای زادآوری و عملیات جنگل‎زایی انجام می‎شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول