اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ایجاد ۵۰۰ کیلومتر کانال آتش‌بر و کمربند ایمنی

جنگل‌های کرمانشاه نفس آسوده‌تری می‌کشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از ایجاد 500 کیلومتر کانال آتش‌بر و کمربند ایمنی در عرصه‌های جنگلی استان خبر داد که این اقدام امنیت بیشتر طبیعت کرمانشاه را موجب می‌شود.

جنگل‌های کرمانشاه نفس آسوده‌تری می‌کشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسین سلیمانی در نشست کارگروه استانی آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی کشور که به میزبانی این اداره‌کل برگزار شد، افزود: احداث کانال‌های آتش‌بر موجب اطمینان‌بخشی نسبت به عدم سرایت آتش از مزارع به سمت جنگل‌ها شده است.

سلیمانی از تجهیز خودروهای این اداره‌کل به سیستم جی‌پی‌اس خبر داد و گفت: با این امکان، در صورت بروز حادثه آتش‌سوزی اکیپ‌ها را به سرعت اعزام خواهیم کرد.

مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: 99 درصد از سطوح جنگل‌های استان نیز تحت پوشش شبکه بی‌سیم هستند و در 30 نقطه استان نیز دیده‌بانی ایجاد شده است.

وی، عقد قرارداد بیمه بی‌نام برای نیروهای مردمی، قرارداد با هلال‌احمر برای اعزام بالگرد، تجهیز پاسگاه‌های ویژه و برنامه کشیک 24 ساعته را از دیگر فعالیت‌های انجام شده اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه عنوان کرد.

سلیمانی به کارگروه آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی کشور پیشنهاد کرد که در راستای عملیاتی نمودن مصوبه ستاد حوادث کشور مبنی بر ایجاد پایگاه منطقه‌ای اطفای حریق در استان کرمانشاه توسط سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، تلاش کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در پایان گفت: همچنین با حمایت‌های استانداری کرمانشاه، چهار دستگاه تانکر 18 هزار لیتری و 50 دستگاه آب‌پاش ساخت کشور اسپانیا را تهیه کرده و کارگروه آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی، در قالب کارگاه آموزشی و تخصصی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول