اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جنگلداری گلستان:

برای 318 هزار هکتار از جنگل‎های گلستان طرح تهیه شده است

خبرگزاری فارس: رئیس جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: برای 318 هزار هکتار از جنگل‎های گلستان طرح تهیه شده است.

برای 318 هزار هکتار از جنگل‎های گلستان طرح تهیه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جهان‎بخش صادقیان پیش از ظهر امروز در جمع مجریان طرح جنگلداری استان گلستان اظهار داشت: در سطح استان گلستان 450 هزار هکتار جنگل وجود دارد که برای 318 هزار هکتار آن تهیه طرح انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: طرح‎های فعال در مساحتی بالغ بر 180 هزار هکتار در حال انجام است که این طرح‎ها دارای مجری و کتابچه تدوین شده هستند.

صادقیان افزود: تمام مواردی که در طرح آورده و اجرا می‎شود به تایید شورای عالی جنگل رسیده و بر اساس زمان و مکان است.

رئیس جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: در مجموع ما 56 طرح تهیه شده داریم که در 318 هزار هکتار محقق خواهد شد که 31 طرح فعال و باقی در حال تصویب شورای عالی جنگل و برخی نیز در مرحله واگذاری به پیمانکاران است.

وی عنوان کرد: مجریان طرح‎های جنگلداری تعاونی‎های خصوصی یا شرکتی وابسته به دولت هستند.

صادقیان در خصوص برداشت‎هایی که در این طرح‎ها از جنگل انجام می‎شود تصریح کرد: در گذشته برداشت به منظور بهره‎برداری انجام می‎شد اما امروز این برداشت‎ها به منظور حفاظت، توسعه و احیای منابع طبیعی محقق می‎شود.

رئیس جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان متذکر شد: برداشت به منظور بهره‎برداری از جنگل با فشار انجیوها از 50 سال گذشته به شدت کاهش پیدا کرده است.

این مسئول اذعان داشت: رویش منابع جنگلی ما شش مترمکعب است و برداشتی که انجام می‎شود کمتر از یک مترمکعب است.

وی افزود: در مجموع تاکنون در سطح استان سه تعاونی المهدی برای طرح تاویر محمدآباد و گلریز جعفرآباد، شرکت تعاونی ایثار برای طرح کبودوال و زرین گل و شرکت تعاونی انصار در دلند فعال است.

رئیس جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان متذکر شد: در اجرای این طرح‎ها نگاه ما جنگل‎کاری طبیعی است که نهال خود به خود رشد می‎کند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول