اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جنگلداری گلستان:

جنگل‎های گلستان ذخیره‌گاه ژنتیک دنیا هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: جنگل‎های گلستان ذخیره‌گاه ژنتیک دنیا هستند.

جنگل‎های گلستان ذخیره‌گاه ژنتیک دنیا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جهان‎بخش صادقیان صبح امروز در جمع خبرنگاران گلستان اظهار داشت: جنگل‎های شمال بازمانده دوره سوم زمین‌شناسی و چیزی بالغ 200 میلیون سال قدمت دارد.

وی با بیان اینکه جنگل‎ها در دنیا دچار چهار دوره یخبندان شده‎اند گفت: در آخرین دوره یخبندان جهان تمام جنگل‎ها در اثر این حادثه نابود شدند، اما جنگل‎های ما توانست از بحث یخبندان و پیشروی آب‎ها محفوظ بماند و امروز گونه‎های خاص و منحصربه‎فرد دنیا را در خود جای داده است.

صادقیان با اشاره به اینکه جنگل‎های گلستان به عنوان ذخیره‌گاه ژنتیک دنیا محسوب می‎شود یادآور شد: جنگل‎های گلستان چون در مقابل چند اقلیم هوایی قرار دارند از مقاومت خوبی برخوردار هستند.

رئیس جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان خاطر نشان کرد: جنگلداری علمی که در دنیا 210 سال و در ایران 50 سال قدمت دارد و تحولات در راستای سازمان جنگل‎ها از دهه 20 در ایران شروع شده است.

وی ادامه داد: در دهه 20 شاهد هستیم که برای تثبیت جنگل، آمارگیری و مدیریت منابع طبیعی در دستور کار قرار گرفت و بعد از آن برداشت از منابع جنگلی به روش کشورهای اروپایی به صورت همسان انجام شد.

صادقیان با بیان اینکه در دهه 70 تحولات فکری در این خصوص اتفاق افتاد عنوان کرد: در این دوره برداشت همسان از منابع طبیعی به صورت ناهمسان درآمد چرا که در جنگل‎های ما گونه‎های متفاوت با زمان‌بندی مختلف وجود دارد و با گونه جنگل‎های اروپایی تفاوت‎های بسیار دارد.

رئیس جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان اذعان داشت: در دهه 80 نیز تحول فنی در خصوص جنگلداری اتفاق افتاد و در این تحول جنگل‎ها همگام با طبیعت مدیریت می‎شود و با تجربه اساتید و علم روز دنیا بحث تحقیقات دانشگاهی جنگلداری مدیریت می‎شود.

وی متذکر شد: قدیمی‎ترین طرح جنگلداری گلستان از سال 1342 و در پنج دهه مدیریت شده است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول