اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س):

امام باقر(ع) پیوند قرآن و عترت را بازسازی کرد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) گفت: امام محمدباقر(ع) سبب شد پیوند قرآن و عترت بار دیگر پس از جریان حکومت امیرمؤمنان(ع) رونق بگیرد.

امام باقر(ع) پیوند قرآن و عترت را بازسازی کرد

معصومه ظهیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک ولادت امام محمدباقر(ع) اظهار کرد: پیشوای پنجم شیعیان به عنوان شکافنده علوم و بنیانگذار انقلاب فرهنگی پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) است.

وی با بیان اینکه امام باقر(ع) تحولی را با توجه به شرایط حکومتی وقت ایجاد کرد گفت: پیشوای پنجم شیعیان با پرورش و آموزش شاگردان و نشر علوم آل محمد به اقدامات اساسی در عرصه دین پرداخت.

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) خاطر نشان کرد: شرایط زندگی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) عصر طلایی شیعه را از نظر نشر و تنوع در علوم، تعداد شاگردان و رساندن این پیام به اقصی نقاط دنیا رقم زد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات امام باقر(ع) گفت: این امام بزرگوار سبب شد پیوند قرآن و عترت بار دیگر پس از جریان حکومت امیرمؤمنان(ع) رونق بگیرد، به همین دلیل حکومت وقت وجود حضرت را برنتافت.

ظهیری با بیان اینکه اقدامات فرهنگی و افشاگرانه مهم‌ترین حرکت حضرت بود گفت: حضرت با دلایل علمی جریان اصیل شیعه، ولایت‌مداری و جانشینی بلافصل امام را اثبات می‌کرد.

وی خاطر نشان کرد: غلبه علمی و بهره‌گیری از آبشخور زلال وحی مهم‌ترین ویژگی حضرت بود که توانست خلیفه را متوجه این جریان کند.

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) با بیان اینکه اکنون در شرایط سخت انقلاب فرهنگی قرار داریم گفت: هجمه‌ها و ناتوی فرهنگی در دوران ما شدید است و بحث فناوری، نوآوری در علم و رشد علمی و استقامت در ارزش‌های اصیل بهترین پیامی بوده که در زندگی این امام بزرگوار قابل مشاهده است.

وی خاطر نشان کرد: نهضت نرم‌افزاری و تولید علم مهم‌ترین اقدام امام باقر(ع) بود و این امام بزرگوار، علم را از آبشخور وحی دریافت و در جریان‌های مختلف ساری و جاری کرد.

ظهیری یادآور شد: نسل جدید جهاد علمی را پیش رو دارد، بنابراین باید به عنوان پاسداری از خون جهادگران علمی تجدید عهد و میثاقی با امام باقر(ع) و امام صادق(ع) داشته باشند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول