اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای علمی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم:

رهبران مذاهب چهارگانه به بهره‌گیری از محضر امام باقر(ع) اعتراف دارند

خبرگزاری فارس: عضو شورای علمی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم گفت: چهار رهبر مذاهب شافعی، مالکی، حنفی و حنبلی اعتراف کردند که از حوزه درسی امام باقر(ع) و صادق(ع) بهره بردند.

رهبران مذاهب چهارگانه به بهره‌گیری از محضر امام باقر(ع) اعتراف دارند

حجت‌الاسلام اکبر محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک ولادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: امام محمدباقر(ع) در جریان نهضت امام حسین(ع) حضور داشتند و شاهد تمام وقایع آن بودند.

وی با بیان اینکه لقب باقرالعلوم زیبنده امام باقر(ع) است گفت: امام باقر(ع) و امام صادق(ع) با استفاده از فرصت و شرایط دوران امامت خود با تأسیس دانشگاه‌ها در رشته‌های مختلف به تربیت شاگردان پرداختند.

عضو شورای علمی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم ادامه داد: چهار امام فقهی اهل سنت مانند شافعی، مالکی، حنفی و حنبلی اعتراف کردند که از حوزه درسی امام باقر(ع) و صادق(ع) بهره بردند.

وی تصریح کرد: این امام بزرگوار شاگردان خوبی در حوزه فرق و ادیان تربیت کرد و در برابر فرقه‌ها و نحله‌های منحرف شاگردان ایستاده و به روشنگری می‌پرداخت.

محمدی عنوان داشت: امام باقر(ع) و امام صادق(ع) سئوالات افراد را به شاگردان خاص در آن رشته رجوع می‌داد و می‌توان به جرأت بیان کرد، بیشتر احادیثی که به دست ما رسیده از امام باقر(ع) و صادق(ع) است.

وی با اشاره به مبارزات امام باقر(ع) با دستگاه حاکم گفت: اگر چه امام باقر(ع) به طور علنی به مبارزه با طاغوت نپرداخت، ولی همه برنامه‌های این امام بزرگوار نشانه یک نوع مخالفت با دستگاه حاکم بود و این امام بزرگوار کارهای خود را در قالب کارهای فرهنگی، با زیرکی و تدبیر به تمام معنا انجام می‌داد.

عضو شورای علمی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: پیشوای پنجم شیعیان با تربیت شاگردان و تدبیر زیرکانه در برابر فرقه‌ها می‌ایستاد و نقشه‌ها و توطئه‌های آنها را نقش بر آب می‌کرد.

وی عنوان داشت: امام با منطقی که ریشه در عقل و شرع داشت و نقشه راهبردی سعی کرد در برابر فرقه‌ها بایستد.

عضو شورای علمی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم با بیان اینکه روش و منش تمام ائمه(ع) سراسر درس است افزود: امام با تدبیر و تبلیغات فرهنگی در زمینه ارائه اسلام ناب محمدی فعالیت کرد و توانست اسلام ناب را عرضه کند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول