اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر:

ناوگان امدادی کشور تا پایان سال نوسازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر گفت: تا پایان امسال ناوگان امدادی کشور نوسازی و تجهیز می‌شود.

ناوگان امدادی کشور تا پایان سال نوسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابوالحسن فقیه سه‌شنبه شب در بدو ورود به اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته امکانات خوبی از لحاظ تجهیزاتی و خودرویی به استان‌های مختلف به ویژه اردبیل داشته‌ایم که امسال نیز این روند ادامه پیدا می‌کند.

وی با اعلام اینکه 50 درصد ناوگان امدادی کشور نوسازی شده است تصریح کرد: تا آخر امسال این برنامه به صورت کامل و 100 درصد عملیاتی می‌شود.

این مسئول در مورد برگزاری دوره‌های آموزشی امدادگران نیز خاطرنشان کرد: آموزش‌های ما در چند بعد اجرایی می‌شود که یک بخش آن مربوط به آموزش‌های تخصصی است.

فقیه از افزایش مرکز آموزش عالی هلال احمر کشور به دو مرکز در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: شعبات این مراکز آموزشی در سراسر کشور دایر شده به طوری که ما شش مرکز آموزش تخصصی میدانی را نیز راه‌اندازی کرده‌ایم تا تعداد دانشجویان جذب شده به این مراکز آموزشی چندین برابر شود.

وی آموزش‌های عمومی همگانی را نیز یادآور شد و بیان داشت: آموزش همگانی یکی از اولویت‌‌ها و برنامه‌های اصلی ما در سال 91 است که با همراهی خوب رسانه‌ها به یقین در این زمینه و فراگیر شدن آموزش‌های همگانی اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

عضو ستاد بحران کشور در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری 900 مانور امداد و نجات در سال گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: امسال نیز در دوره‌های مختلف برنامه مانور سنجش آمادگی نیروها برگزار می‌شود که استان اردبیل میزبان اولین مانور زندگی در شرایط سخت در جنگل و کوهستان است.

فقیه در مورد تجهیز استان‌ها به ناوگان هوایی امداد نیز اذعان داشت: اگر استان‌ها اقدام به احداث و تجهیز آشیانه کنند به یقین می‌توان توانمندی‌ها را در این حوزه تقویت کرد چرا که در کنار امداد زمینی به عنوان اولویت اصلی توجه به امدادهوایی نیز جزو برنامه‌هاست.

وی اظهار داشت: برای خرید یک بالگرد 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با احتساب هزینه نگهداری، کادر فنی و آشیانه آن هزینه‌های ما در این حوزه به 20 میلیارد تومان نیز افزایش می‌یابد در حالی که کل ارزش یک خودروی نجات ما 120 میلیون تومان است که با این حساب می‌توان به جای خرید بالگرد چند دستگاه خودروی ست نجات، آمبولانس و سایر تجهیزات خریده و در اختیار استان‌ها قرار داد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ادامه داد: تکمیل چرخه امداد و نجات زمینی در تمام استان‌ها و مجهز کردن پایگاه‌ها به آمبولانس و ست نجات اولی‌تر از امدادهوایی است ولی همزمان به تجهیز سیستم هوائی نیز همت و تلاش کرده و از این امر غافل نیستیم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول