اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هلال احمر شهرستان البرز:

2500 نفر عضو داوطلب هلال احمر البرز هستند

خبرگزاری فارس: رئیس هلال احمر شهرستان البرز گفت: جمعیت هلال احمر این شهرستان بیش از دو هزار و 500 نفر عضو داوطلب دارد که متشکل از همه گروه‌ها هستند.

2500 نفر عضو داوطلب هلال احمر البرز هستند

نادر میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان البرز با بیان اینکه محور برنامه‌های هلال احمر با شعار هر خانواده، یک امدادگر یا هر جوان ایرانی یک امدادگر مطابق است، اظهار کرد: بر حسب ضرورت، آموزش امداد و نجات و کمک‌های اولیه از وظایف اصلی هلال احمر است.

وی ادامه داد: هلال احمر قصد دارد تا مهارت‌آموزی کمک‌های اولیه را در سطح جامعه هر چه بیشتر گسترش دهد و به این دلیل در سال‌های گذشته مهارت‌آموزی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان بوده و خواهد بود.

میرزائی تأکید کرد: یکی دیگر از اهداف اصلی هلال احمر در کنار آموزش‌ کمک‌های اولیه، ارتقای حس نوع‌دوستی و بشردوستی و فرهنگ‌سازی کمک به هم‌نوع در جامعه است.

وی افزود: با توجه به گسترش زندگی ماشینی در دوران جدید، یکی از رسالت‌های مهم حوزه جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان البرز این است که فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را در راستای اهداف بشردوستانه، حس بشردوستی و کمک به هم‌نوع در جامعه نهادینه کند.

رئیس هلال احمر شهرستان البرز یادآور شد: مردم ایران به دلیل تعالیم آسمانی دین مبین اسلام در میان جوامع بشری از این روحیه بشردوستی برخوردار هستند ولی آنچه مسلم است، حفظ و ارتقای این روحیه است.

وی با اشاره به برخی از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان جوانان شهرستان البرز اضافه کرد: با طرح و برنامه‌های پیش‌بینی شده و با عضویت جوانان در حوزه جوانان جمعیت هلال احمر و همچنین دیگر اقشار جامعه در مقاطع سنی مختلف در حوزه داوطلبان این جمعیت، برنامه‌ها در راستای اهداف کلی هلال احمر پیگیری می‌شود.

میرزایی ادامه داد: در شهرستان البرز تنها یک پایگاه امداد جاده در شهر محمدیه وجود دارد که در برخی از فصول سال غیرفعال است بر این اساس یکی از برنامه‌های سال 91 ثابت کردن و فعالیت دائمی این پایگاه است.

وی امدادگران شهرستان البرز را از مجرب‌ترین امدادگران استان دانست و افزود: می‌طلبد در راستای طرح و برنامه‌ها و تقویت بیشتر حوزه امداد و نجات این شهرستان فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد که یکی از دستورالعمل‌های کاری سال 91 نیز در این راستا است.

رئیس هلال احمر شهرستان البرز تصریح کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان البرز بیش از دو هزار و 500 نفر عضو داوطلب دارد که متشکل از گروه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و آزاد است که در حوزه‌های مختلف امداد و نجات و فعالیت‌های بشردوستانه فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: برای هر داوطلب دو دوره مقدماتی متشکل از یک دوره 35 ساعته کمک‌های اولیه و 40 ساعت مهارت‌های داوطلبی که جمعا 75 ساعت آموزشی است، برگزار می‌شود که باید هر شخص داوطلب آنها را طی کند.

این مسئول تصریح کرد: در زمینه آموزش‌ها نیز هر شخص داوطلب پس از گذراندن 75 ساعت آموزش اولیه می‌تواند تا سطوح بالاتر و فراگیری دوره‌های تخصصی پیش برود.

میرزایی به مانورهای انجام شده هلال احمر البرز در سال 90 اشاره و بیان کرد: در سال 90 چند مانور منسجم در شهرستان البرز انجام شد که از جمله آنها زنگ ایمنی در مدارس، مانور خودرویی در شهر الوند و مانور در مدارس، مانور تخصصی امداد و نجات در حوادث صنعتی و کارگاهی به همکاری آتش‌نشانی در شرکت کراپ، مانور صعود و فرود و انتقال مصدوم در نیروگاه شهید رجایی و مانورهای توان‌افزایی است که برخی از این مانورها نیز در سال 91 ادامه می‌یابد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم هلال احمر شهرستان البرز در سال 90 برنامه غارنوردی قلعه کرد شهر آوج است.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول