اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گردهمایی روسای هیئت کوهنوردی استان اصفهان

مهم‌ترین نکته مد نظر فدراسیون کوهنوردی آموزش است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان گفت: اهداف و برنامه‌های هیئت کوهنوردی استان اصفهان با برنامه‌ریزی‌های خاص خود به سمت جلو حرکت می‌کند و مهم‌ترین نکته مد نظر فدراسیون کوهنوردی آموزش است.

مهم‌ترین نکته مد نظر فدراسیون کوهنوردی آموزش است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مجتبی غلافگر ظهر امروز در مراسم گردهمایی روسای هیئت کوهنوردی استان اصفهان به تشریح اهداف این هیئت پرداخت که مهم‌ترین آنها شامل ارتقاء سطح سلامت و نشاط اجتماعی، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی، ثبت آمار کوهنوردان سازمان یافته استان به منظور برنامه‌ریزی در آینده، کسب امتیازات کشوری، جذب حامی مالی و خیران ورزشی، توسعه ورزش در شهرستان‌ها و روستاها، تهیه بروشورها و جزوات آموزشی و فرهنگی، برگزاری سمینارهای علمی و فرهنگی، است.

وی در مورد دیگر برنامه‌های این هیئت نیز ادامه داد: گسترش فعالیت‌های رسانه‌ای و انفورماتیک، برگزاری صعودهای مشترک، برگزاری مسابقات، تربیت مربی و مدرس، کمک به صنعت ورزش در استان، ترویج شئونات اجتماعی و ارزش‌های دینی ایرانی در هیئت کوهنوردی، تلاش در راستای رساندن حداقل 2 درصد جمعیت هر شهر به علاقه‌مندان و فعالان به این ورزش است.

رئیس هیئت کوهنوردی همچنین در پایان این مراسم با دعوت از جامعه کوهنوردی حضور آنان را پای صندوق‌های رای خواستار شد و از آنان خواست که در روز جمعه به افراد عالم، عابد و متخصص رای بدهند.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم مسئول کمیته امور استان‌ها فدراسیون کوهنوردی گفت: مهم‌ترین نکته مد نظر فدراسیون کوهنوردی آموزش و در حدود دو ماه است کمیته آموزش را در این فدراسیون به وجود آورده‌ایم. 

حمید غفاری اظهار داشت: از بهترین و مهم‌ترین کارها در فدراسیون کوهنوردی بحث آموزش است و قصد داریم به این سمت پیش برویم که آموزش به صورت واحدی ارائه شود.

وی ادامه داد: باید جوی را ایجاد کنیم که ورزش کوهنوردی به تمام آحاد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان شناسانده شود و در این مسیر تعامل با رسانه‌های گروهی و تبلیغات برای این رشته الزامی است.

مسئول کمیته امور استان‌ها فدراسیون کوهنوردی همچنین با ابراز تأسف از حادثه جان باختگان کوه‌های کرکس کاشان اظهار داشت: در این حادثه هیچ فردی  مقصر نیست، خطر در طبیعت همیشه وجود دارد و همه از این حادثه متأثر هستیم.

وی تصریح کرد: در شهرهای دیگر مانند تبریز و همدان نیز حوادث مشابهی اتفاق افتاد و افرادی در این حوادث جان باختند که مایه تأسف است.

غفاری با اشاره به وضعیت مالی فدراسیون کوهنوردی بیان داشت: سال گذشته از بدترین سال‌های مالی فدراسیون بود و نتوانستیم به هیئت‌های کوهنوردی کمک شایانی انجام دهیم اما در حال حاضر بودجه‌ای مصوب شده که به استان‌ها تخصیص داده می‌شود.

وی اضافه کرد: در تمام رشته‌های ورزشی حاشیه  و دشنام فراوان است که مایه شرمساری است اما فداکاری و گذشتی که در رشته کوهنوردی وجود دارد در هیچ ورزش دیگری نیست.

مسئول کمیته امور استان‌ها فدراسیون کوهنوردی همچنین به بیمه ورزشکاران این رشته اشاره کرد و افزود: بیمه ورزشی نکته بسیار مهمی است که آن‌را نباید دست کم گرفت زیرا تا زمانی که اتفاقی برای کسی نیفتاده با دوستان خود روبرو هستید اما زمانی که حادثه‌ای رخ دهد با خانواده‌ها و بستگان ورزشکاران مواجه می‌شوید که با یک هزینه جزئی می‌توانید این موضوع را برطرف نمود.

وی همچنین بیان داشت: بودجه‌ای که به یک تیم فوتبال تهرانی اختصاص داده شده 10 برابر فدراسیون کوهنوردی بوده اما این فدراسیون به شدت در تنگنای مالی قرار دارد و ما با چنگ و دندان برنامه‌های خود را پیش می‌بریم.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول