اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

آنچه تیم فوتبال نفت آبادان را از حق دور کرد/درگیری با آزمون خطا

خبرگزاری فارس: یادداشت زیر اشاره به اتفاقاتی دارد که شاید اگر شکل نمی‌گرفتند امروز شاهد حضور صنعت نفت در جایگاه بهتری در جدول رده‌بندی لیگ برتر بودیم.

آنچه تیم فوتبال نفت آبادان را از حق دور کرد/درگیری با آزمون خطا

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، باید پذیرفت که تیم‌داری آن هم در سطح لیگ برتر فوتبال ایران مشکل است. جذب، حفظ و برقراری مجموعه‌ای از فوتبالیست که این روزها بدون تعارف و تردید تبدیل به کالای لوکس انسانی شده‌اند بس دشوار بوده و دل شیر می‌خواهد ورود به حیطه مدیریت فوتبال و البته شجاع‌مرد می‌خواهد برای آنکه بیایی و بمانی.

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در لیگی که پشت سر گذاشته شد با در نظر گرفتن کلیت قصه و سبک و سنگین کردن آن، خوب مدیریت شد ولی این خوب بودن به مشکل مطلق نبوده و بدون تردید با ارائه فرصت و کوچک شمردن ضعف‌ها و کاستی‌ها در مقابل محاسن و برتری‌ها بدست آمده است.

اینکه مجموعه‌ای در بازار نقل و انتقالات به نسبت تعدادی دیگر از تیم‌ها پیروز صرف نبوده و در حالت بدبینانه‌تر شکست خورده است اما در نهایت با همین بضاعت و داشته در میانه‌های جدول جای می‌گیرد را باید تقابل ضعف و قدرت مدیریت تلقی کرده و بپذیریم که در نهایت این قوت باشگاه بوده که درآورد تقابل با ضعف، پیروز شده است.

اینکه مجموعه‌ای در ابتدای راه لیگ برتر با کرنش در مقابل غلامحسین پیروانی فردی را برای دوباره روی نیمکت نشاندن صنعت نفت فرصت دوباره می‌دهد که در مورد هجمه انتقادها و واکنش‌های منفی قرار داشته و بدون شک گزینه‌های بهتر را می‌توانست جایگزین ببیند باز هم صف کشیدن ضعف و قدرت در مقابل یکدیگر بوده و تدبیر به موقع مدیریت در کنار گذاشتن پیروانی و استخدام کاستا در میانه‌های راه شاید دوباره قدرت را بر کاستی برتری بدهد.

ضعف تقسیم نامناسب کارها در هیئت مدیره و در تیرر‌س بودن فرد _ سخنگوی باشگاه _ دیگر نقیصه‌کاری موجود در باشگاه صنعت نفت بود که با پشتکار این عضو از مجموعه و البته هیئت مدیره، باز هم شاهد رجحان قدرت بر نقصان بوده تا این نبودن برخی اعضا _ در بعد رسانه‌ای _ کمتر به چشم بیاید.

شاید اما یک اتفاق شکل گرفته در مجموعه صنعت نفت هیچ استدلال منطقی در پی نداشته و آنجاست که باید ایراد و انتقاد را به شکل تام آن بر هیئت مدیره وارد دانست که برخی بازیکنان جوان و مستعد این تیم قبل از شروع مسابقات و یا در حین برگزاری آن محکوم به جدایی شدند. بازیکنانی که باشگاه سال‌های زیادی را صرف هزینه کردن برای ایشان کرده است تا درست در سال‌های پاسخ گرفتن و بازدهی میوه به دست غیر بیافتند!

هیئت مدیره باشگاه صنعت نفت آبادان برنده میدان نبرد ضعف‌ها و قدرت‌های درون سازمانی خود شد که ماندگاری در لیگ برتر و کسب نتایج منطقی با توجه به موجودیت باشگاه گواه این مدعاست اما پرسش اینجاست که چرا این مجموعه بسیاری از توانایی‌ها و انرژی خود را صرف هزینه کردن برای درگیری با این نبرد کرد و آزمون خطاها چرا تا این اندازه صنعت نفت را دور از آن چیزی کرد که استحقاق داشت.  

یادداشت از امین جوکار

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول